Barcelonában nyolc napon át tesztelték a 2019-es évad kezdetére szánt versenyautókat. A tesztnapok alapján korai lenne egyértelmű sorrendet felállítani az istállók között, mivel nem tudható, ki mennyire altatott, vagy éppen mennyire volt feltekerve az erőforrás. A szakértők abban egyetértenek, hogy a Ferrari némileg a riválisok előtt jár, bár ezt a vörösök csapatfőnöke egyértelműen cáfolta.
Az autókban levő üzemanyagmennyiség is meghatározó a köridők szempontjából, de az F1-hez közelebb állók más szempontból is analizálják a barcelonai etapokat. Ez alapján Karun Chandhok, egykori Formula-1-es pilóta arra jutott, hogy a versenytempó tekintetében két-három tized közötti előnnyel rendelkezik a Scuderia, leginkább könnyebb vezethetősége miatt.
Az indiai szakértő szerint a versenyszimulációk során kiemelkedett a Ferrari. „Ez annyit jelenthet, hogy idén a Ferrari lesz az a versenyautó, amit le kell győzni. Leginkább a kilences kanyarban mutatkozott különösen jónak Sebastian Vettel, rendkívül jó benyomást tett rám ott a gép” – elemezte a helyzetet Chandhok a Sky-Sports adásában.
„A gyors irányváltásoknál, mint például a kettes és hármas kanyarok között, vagy a tizenegyes és tizenkettes között látványosan könnyebbnek tűnt a Ferrari kormányzása, mint a Mercedesé. Biztos vagyok abban is, hogy a kigyorsításoknál nagy előrelépést ért el a Ferrari.”
„A hetedik napon Charles Leclerc és Valtteri Bottas szinte egyszerre teljesítette versenyszimulációját. Az ötvennégy körös etap során a monacói átlagosan két és fél tizeddel gyorsabb köröket futott, mint vetélytársa. Természetesen nem tudhatjuk, milyen motorbeállításokkal mentek, de egyre valószínűbb, hogy a Ferrari lehet jelenleg a legerősebb. Tizenkét hónappal ezelőtt ez nem így volt” – tette hozzá Chandhok.
Kérdés, hogy a tavalyihoz hasonlóan megbízható is lesz-e a vörös gép, egyelőre ugyanis arról szólnak a hírek, hogy a Ferrarinak bizonyos problémákkal kell megküzdenie, ami Marc Surer szerint a motor túlmelegedésére vezethető vissza.