Köridők
Ennél aligha alakulhatott volna szorosabban az eleje, hiszen Sebastian Vettel hiába futott 1:16,221-es téli tesztcsúcsot, Lewis Hamilton csak három ezredmásodperccel maradt el tőle, ráadásul Charles Leclerc utolsó előtti napon futott ideje is csupán egy századra volt német csapattársáétól. A Ferrari párosát és a címvédőt utóbbi mercedeses kollégája, Valtteri Bottas követi bő háromtizedes lemaradással, azaz a két nagycsapat bérelte ki a legjobb pozíciókat.
Utánuk Nico Hülkenberg lett a „best of the rest”, megelőzve a roppant erősen szereplő Toro Rossókat, míg az első tízbe a McLarenben ülő Carlos Sainz, a haasos Romain Grosjean és a wokingiak újonca, Lando Norris fért még be. A Red Bull csak a 11. helyen szerepel először Pierre Gasly révén – igaz, Max Verstappen az egyedüli, aki nem a legpuhább, hanem a C3-as keveréken érte el a legjobbját. A Williams abszolút sereghajtó: csak a két hét alatt egyedüli tesztpilótaként autóba ülő Pietro Fittipaldit tudta lenyomni a George Russell, Robert Kubica duót.
# | Versenyző | Csapat | Idő | Gumi | Nap No. |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:16.221 | C5 | 8 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.224 | C5 | 8 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16.231 | C5 | 7 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:16.561 | C5 | 8 |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:16.843 | C5 | 8 |
6. | Alexander Albon | Toro Rosso | 1:16.882 | C5 | 7 |
7. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:16.898 | C5 | 8 |
8. | Carlos Sainz | McLaren | 1:16.913 | C5 | 8 |
9. | Romain Grosjean | Haas | 1:17.076 | C5 | 8 |
10. | Lando Norris | McLaren | 1:17.084 | C5 | 7 |
11. | Pierre Gasly | Red Bull | 1:17.091 | C5 | 7 |
12. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17.114 | C5 | 8 |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1:17.239 | C5 | 8 |
14. | Lance Stroll | Racing Point | 1:17.556 | C5 | 7 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | 1:17.565 | C5 | 8 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:17.639 | C5 | 7 |
17. | Max Verstappen | Red Bull | 1:17.709 | C3 | 8 |
18. | Sergio Pérez | Racing Point | 1:17.791 | C5 | 8 |
19. | George Russell | Williams | 1:18.130 | C5 | 7 |
20. | Robert Kubica | Williams | 1:18.993 | C5 | 8 |
21. | Pietro Fittipaldi | Haas | 1:19.249 | C5 | 3 |
Megtett körök – versenyzők
Aligha meglepő, hogy ezen a listán a Mercedes pilótái végeztek az első két helyen Hamilton, Bottas sorrendben – igaz, ha csak a második hetet nézzük, az egyszer motorcsere miatt időt veszítő finn elé Kevin Magnussen és Daniel Ricciardo is befért. A Ferrari sem panaszkodhat, hiszen Vettel lett a harmadik e tekintetben, Hülkenberg pedig itt is előkelő pozíciót zsebelt be a Renault-val. A sor végén a Racing Point és a Williams versenyzői.
Barcelona 1. | Barcelona 2. | Összes | |||||
Versenyző | Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | |
1. | Lewis Hamilton | 307 | 1429 | 331 | 1541 | 638 | 2970 |
2. | Valtteri Bottas | 303 | 1410 | 249 | 1159 | 552 | 2570 |
3. | Sebastian Vettel | 303 | 1410 | 231 | 1075 | 534 | 2486 |
4. | Nico Hülkenberg | 247 | 1150 | 262 | 1220 | 509 | 2369 |
5. | Kimi Raikkönen | 252 | 1173 | 245 | 1140 | 497 | 2314 |
6. | Alexander Albon | 268 | 1248 | 221 | 1029 | 489 | 2276 |
7. | Carlos Sainz | 209 | 973 | 264 | 1229 | 473 | 2202 |
8. | Charles Leclerc | 295 | 1373 | 168 | 782 | 463 | 2155 |
9. | Daniel Ricciardo | 186 | 866 | 266 | 1238 | 452 | 2104 |
10. | Danyiil Kvjat | 214 | 996 | 232 | 1080 | 446 | 2076 |
11. | Pierre Gasly | 238 | 1108 | 201 | 936 | 439 | 2044 |
12. | Antonio Giovinazzi | 255 | 1187 | 170 | 791 | 425 | 1978 |
13. | Romain Grosjean | 198 | 922 | 209 | 973 | 407 | 1895 |
14. | Kevin Magnussen | 125 | 582 | 278 | 1294 | 403 | 1876 |
15. | Lando Norris | 236 | 1099 | 164 | 763 | 400 | 1862 |
16. | Max Verstappen | 237 | 1103 | 157 | 731 | 394 | 1834 |
17. | Lance Stroll | 151 | 703 | 185 | 861 | 336 | 1564 |
18. | George Russell | 40 | 186 | 259 | 1206 | 299 | 1392 |
19. | Sergio Perez | 97 | 452 | 192 | 894 | 289 | 1345 |
20. | Robert Kubica | 48 | 223 | 220 | 1024 | 268 | 1248 |
21. | Pietro Fittipaldi | 61 | 284 | 61 | 284 |
Megtett körök – csapatok
Nem kell hozzá számtanzseninek lenni, hogy rájöjjünk, ha az egyéni tabellán Hamilton és Bottas vitte a prímet, akkor itt pedig a Mercedes zárt az első helyen. A címvédő gárda összesen 1190 körig jutott, amellyel lerázták magukról a második héten több problémába ütköző Ferrarit: a két élcsapat között 193 kör, azaz nagyságrendileg három barcelonai versenytáv volt a differencia. A Renault itt is harmadik lett, de egészen a nyolcadik helyet elcsípő Red Bullig nagyon kiegyenlített a mezőny, az energiaitalosokat pedig szerencséjükre nem a Honda-motorok, hanem Gasly balesetei hátráltatták. Szembetűnő a Racing Point gyenge szereplése is, hiszen a Williams kis híján úgy is utolérte őket, hogy az első hét bő felét kihagyták.
Barcelona 1. | Barcelona 2. | Összes | |||||
Csapat | Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | |
1. | Mercedes | 610 | 2840 | 580 | 2700 | 1190 | 5539 |
2. | Ferrari | 598 | 2784 | 399 | 1857 | 997 | 4641 |
3. | Renault | 433 | 2016 | 528 | 2458 | 961 | 4473 |
4. | Toro Rosso | 482 | 2244 | 453 | 2109 | 935 | 4352 |
5. | Alfa Romeo | 507 | 2360 | 415 | 1932 | 922 | 4292 |
6. | McLaren | 445 | 2071 | 428 | 1992 | 873 | 4064 |
7. | Haas | 384 | 1788 | 487 | 2267 | 871 | 4055 |
8. | Red Bull | 475 | 2211 | 358 | 1666 | 833 | 3878 |
9. | Racing Point | 248 | 1154 | 377 | 1755 | 625 | 2909 |
10. | Williams | 88 | 410 | 479 | 2230 | 567 | 2639 |
Megtett körök – motorgyártók
E tekintetben a Ferrari elsőségéhez nem férhetett kétség, hiszen az Alfa Romeo és a Haas is megbízhatóan gyűjtögette a kilométereket, a Racing Point és a Williams gyenge számait pedig a Mercedes gyári istállója már nem tudta ellensúlyozni. A két-két csapatot ellátó Renault és Honda különharcát előbbi nyerte, de a japánok is örülhetnek, hogy nem jelentős a hátrányuk francia riválisukkal szemben.
Barcelona 1. | Barcelona 2. | Összes | |||||
Motor | Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | |
1. | Ferrari | 1489 | 6931 | 1301 | 6056 | 2790 | 12987 |
2. | Mercedes | 946 | 4404 | 1436 | 6685 | 2382 | 11088 |
3. | Renault | 878 | 4087 | 956 | 4450 | 1834 | 8537 |
4. | Honda | 957 | 4455 | 811 | 3775 | 1768 | 8230 |