Érvek és ellenérvek csapnak össze azzal kapcsolatban, vajon megérte-e megváltoztatni az első és oldalsó szárnyelemekkel kapcsolatos szabályozást annak érdekében, hogy az üldöző versenyautó kevesebb leszorítóerőt veszítsen a turbulens levegőben haladva, így az egymást szorosabban követő autók között jóval több előzést láthassunk.
Daniel Ricciardo úgy érezte jobb a helyzet, Sebastian Vettel és a Red Bull főtervezője viszont határozottan úgy véli, továbbra is lehetetlen közelről követni a megelőzendő ellenfelet, emiatt pedig teljesen felesleges volt tizenöt millió dollárt elkölteni az új szárnyak fejlesztésére, mert idén sem lesz több előzés.
Kevin Magnussen viszont a keddi tapasztalataira alapozva úgy véli, igenis volt értelme a változtatásnak, sokkal jobb volt szorosan egy rivális mögött haladnia, mint az elmúlt két évben. „Ma direkt követtem egy autót és sokkal-sokkal jobb érzés, mint tavaly. Többen is azt mondták az itt vezetők közül is, hogy semmi különbség nincs, pedig van” – nyilatkozta Kevin Magnussen az ötödik barcelonai tesztnapot követően.
„Ezúttal, amikor közelről követtem egy autót, hatalmas különbséget éreztem. Teljesen más volt, normálisan tudtam követni. Sokkal gyorsabb voltam, mint az előttem haladó, tudtam őt követni, majd meg is előztem. Szerintem úgy két másodperccel lehettem gyorsabb nála, lehet, hogy ilyen különbséggel tavaly is elmentem volna mellette. De az érzet, amikor mögötte haladtam, teljesen más volt, mint korábban. Sokkal jobb” – dicsérte a változásokat a Haas dán pilótája.
„Abban a másfél körben, amikor követtem az ellenfelet, sokkal kevésbé volt kiszámíthatatlan az autóm. Jóval egyenletesebben haladt és stabil maradt szorosan a másik versenyző mögött is. Alig várom, hogy lássam, más pályákon is így fog-e viselkedni. De az első jelek mindenképpen biztatóak” – tekintett előre Magnussen. Ezek szerint mégis lehetséges, hogy izgalmasabb versenyek jönnek idén?