Tavaly nyáron mindenki féltette az energiaitalos istállót ettől az évadtól, amikor is azt a döntést hozták, hogy tizenkét évnyi szövetség után a látványosan megromló kapcsolat miatt szakított eddigi motorszállítójával, a Renault-val és a Hondával kötött szerződést. Hosszú távon gondolkodnak, de a jelek szerint a japán gyártóval már most nagyon elégedettek.
A téli szünetben folyamatosan ment az üzengetés a Red Bull és a franciák között, de a tesztelés első hetének végeztével történt egy nem is apró változás. Ezúttal most már a rivális Renault versenyzője, Nico Hülkenberg is elismerte, hogy a Red Bull bizony a Honda-motorral is hasonló előnnyel előttük jár, mint amit tavaly tapasztaltak.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a bikák tavalyi, rizikós döntése kifizetődik, gyári istállóként egyáltalán nem estek vissza, sőt, azonnal a Renault elé is kerül ezzel a japán gyártó. Christian Horner csapatfőnök eddig is dicsérte az új erőforrás teljesítményét és megbízhatóságát, most pedig egyenesen egy svájci órához hasonlította a Hondát.
„Ha megnézzük, milyen remekül és könnyedén sikerült beintegrálnunk a motort a karosszériába, az újabb jó pont a Hondának, kitűnő munkát végeztek. Úgy tűnik, mintha egy svájci óra lenne a karosszériánk hátsó részében” – idézi Hornert a Motorsport-Total című lap.
Korábban is úgy gondolták, hogy motorerőben a japánok már tavaly év végére átlépték a Renault-t, egyedül a megbízhatóság lehetett kérdéses. Az erőforrást azonban úgy sikerült az autóba illeszteni, hogy semmilyen kompromisszumra nem kényszerültek aerodinamikai szempontból. „Végül úgyis a teljesítmény határoz meg mindent, de el kell ismernem, hogy soha ilyen simán és gond nélkül nem sikerült még korábban egyik motort sem az autónkba helyezni” – tette hozzá a csapatfőnök.