A Ferrari szakemberei előzetes számításokat végeztek, hogy az új szabályok szerint épített autók (különösen a vezetőszárnyakon kellett jelentősen változtatni) átlagosan másfél másodperccel lesznek lassabbak körönként idén a tavalyi évhez képest. A barcelonai tesztelés viszont teljesen más képet mutatott.
Minden számítás komoly lassulást prognosztizált, ehhez képest Sebastian Vettel a hétfői tesztnapon azonnal egy másodperccel gyorsabb időt teljesített, mint amit az egy évvel ezelőtti tesztelés első napján. És nem csak a Ferrari gyorsult. A Pirelli az eddigieknél jóval fényesebb felületű, sokak szerint szebben kinéző abroncsokkal jelentkezett 2019-re, de egyáltalán nincs hatással a teljesítményre, máshol keresendő a javulás oka.
„Ha összehasonlításokat végzünk a tavalyi tesztidőszakhoz képest, az aszfalt nagymértékű fejlődésen esett át azóta. A tavaly télen újraaszfaltozott pálya eleinte nagyon sima volt, később kezdett kialakulni rajta a jobban tapadó réteg, már a tavaszi versenyre is sokat javult” – magyarázta Mario Isola, a Pirelli F1-es projektjének első embere.
„A hőmérséklet is jócskán magasabb, mint tavaly a tesztelés során (ne feledjük, tavaly még havazott is a tesztelés első hetében), ennek pedig szintén igen nagy hatása van a tapadásra, ezzel a köridőkre, ezt is tudjuk. Az új gumik egyszerűen jobban néznek ki, mert más technológiával gyártjuk őket, tavaly Abu Dhabiban már a tesztelésen is ezt használtuk” – tette hozzá Isola.