Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 20. kedd
F1

Albonnak jól jött a Formula-E-s tesztelés

Teljesen új felállásban vág neki a 2019-es esztendőnek a Toro Rosso, Gasly és Hartley helyett egy visszatérő és egy újonc a pilóták között, akinek még nagyon sok tanulnivalója maradt az F1-ben.

Az F2-ből fellépő Alexander Albon már korábban elismerte, hogy soha nem is vezetett még Formula-1-es versenyautót. A thaiföldi pilóta azon versenyzők táborát gazdagítja, akiktől a Red Bull egyszer már megvált (ahogy például csapattársától, Danyiil Kvjattól is), de utána mégis újra lehetőséget kapott az energiaitalosoknál.

A tavalyi esztendőben az F2-ben elég jól teljesített, több futamgyőzelmet is aratott. Bár sokáig úgy tűnt, a Formula-E-ben folytathatja karrierjét, a Toro Rosso mégis lecsapott rá és elhappolta a Nissantól (aláírt szerződése ellenére is). Sosem ült még ilyen gyors autó volánjánál, de az elektromos sorozatban már tesztelt és úgy érzi, ez hasznára válik.

„Szerencsésnek mondhatom magam, hogy teszteltem a Formula-E-ben, mivel az erőátvitelről rengeteget tanultam és meglepődve tapasztaltam, hogy milyen hasonló egymáshoz a kettő. Nem mondhatom, hogy ugyanaz a technológia, de az energiaspórolás és még néhány dolog meglehetősen hasonló” – nyilatkozta Alexander Albon.

A Nissan már Albonnal tervezett, aztán jött a Toro Rosso

„Egyértelmű, hogy ezek (a Formula-1-es) az autók sokkal gyorsabbak, mint eddig bármelyik, még akkor is, ha idén egy kicsit visszaeshetnek a sebességek. Még így is azt kell mondanom, hogy a Formula-2-ből a száguldó cirkuszba ugrás nagyon nagyon nagy.”

„Legfőképp a leszorítóerő tekintetében. Azt hiszem, a sebességgel nem lesz nehéz megbirkóznom, sokkal inkább hozzá kell szoknom majd a versenyautó szélességéhez. A csapattagokkal is jóval több interakcióra lesz szükségem, valakivel mindig beszélnem kell, hogy kihozhassuk a maximumot az autóból.”

„A Formula-2-ben két mérnököm volt, egy főmérnök és összesen két szerelőm. Tehát összesen hat-hét emberrel dolgoztam együtt, most pedig olyan csapathoz megyek, ahol majdnem négyszáz emberrel kerülök kapcsolatba. Egészen más világ, de hozzá fogok szokni, végső soron kellemes probléma” – tekintett előre Albon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?