A francia gyártónak eggyel kevesebb istállót kell ellátnia erőforrásokkal az idei szezontól, miután tizenkét év közös munkát követően az energiaitalos istálló szakított a Renault-val és a Hondával kötött szerződést. Az utóbbi időszakban már szinte csak az odamondogatás és a negatív megszólalások övezték a két fél kapcsolatát, a Renault ügyvezető igazgatója mégis a pozitívumokat tartja meg magának.
„Jó néhány csúcspontot átéltünk a Red Bull-lal folytatott közös munka során. Őszintén szólva, ha újraírnánk a történetet, akkor sem változtatnék rajta semmit. Az utolsó három évben is jól jött, hogy velünk volt a Red Bull, gyári istállónk ugyanis még csak mostanában tért vissza” – nyilatkozta Cyril Abiteboul.
„A gárda (a Red Bull) megmutatta, hogy mire képes és mire nem képes az erőforrásunk.” Nem csak a saját, gyári csapat marad a franciáknak, a McLaren ugyanis szintén hosszabb távon gondolkodik a Renault-motorokban a Hondával történt három évnyi szenvedést követően. Wokinggal szemben viszont nem túlzottan nagyok az elvárások. Igaz, a McLarennek is jól jöhet, hogy az ígéretek szerint idén a Renault-motor sokkal jobb lesz, mint eddig bármikor.
„A McLarennel szemben nincsenek felesleges illúzióink, nem álmodunk túl nagyot. Azt is tudjuk, hol állunk saját istállónk karosszériájával és a motorral. Ismerjük az erősségeinket és a gyengeségeinket. Irányítás alatt tartjuk a kiadásainkat, a befektetéseinket, a fejlesztési stratégiánkat” – tette hozzá a francia szakember.