Tavaly nyáron némi meglepetésre az energiaitalos istálló bejelentette, hogy a Toro Rosso után az anyacsapat is Honda-motorokra vált 2019-től és tizenkét esztendőnyi közös munka után szakít eddigi szállítójával, a Renault-val. Nem sokkal később ennél sokkal nagyobb meghökkenést okozott Daniel Ricciardo elhatározása, hogy nem hosszabbít a bikákkal, hanem a gyári Renault ajánlatát fogadja el.
Mivel a Red Bull a legjobb három istálló egyike, a három éve visszatérő Renault viszont egyelőre nem, azóta is gyakran elmélkednek arról a szakértők, hogy vajon miért választotta önként a visszalépést a rutinos ausztrál pilóta. Igaz, a francia gyártó folyamatos fejlődésben van, tavaly például már a negyedik helyen végzett év végén, mégis nagy szakadék választotta el a harmadik pozíciót megszerző Red Bulltól.
Innentől Ricciardo minden erejével a Renault sikeréért dolgozik, de legkevésbé sem áll negatívan korábbi csapatához és nem szeretné, ha a bikáknál balul sülne el a váltás. „Nem vagyok ellenük. Egyáltalán nem vagyok olyan, hogy azt reméljem, ne álljanak össze a dolgaik. Az az érdekem, hogy a Renault-nak sikerüljön minden, de ha a többi istállónál is így történik, ám legyen” – idézi Ricciardót a Racafans.net szakportál.
Éppen a napokban került nyilvánosságra az a hír, hogy a Hondának ismét gondjai adódnak magas sebességnél a túlzott vibrációval. A hírek szerint nagy tempónál ismét túlságosan rezonál a motor, ami a 2017-es évadban hatalmas problémákat okozott a japánoknak még a McLaren partnereként.
Korábban szinte mindenki egyértelmű hibának tartotta Daniel Ricciardo elszerződését az energiaitalos istállótól, most először erősödik az a vélemény, hogy lehet, hogy nem is annyira szúrta el az ausztrál a csapatváltást, ha a Honda nem tud úrrá lenni a két évvel ezelőttihez hasonló problémán. A Renault viszont azt ígéri, eddigi messze legjobb motorjával áll elő idén.