Nem kétséges, hogy a modern kori Formula-1-ben mindent a pénz határoz meg. Az élcsapatoknál a fejlesztési versenyt befolyásolhatja mindennél jobban, a kis- és középcsapatoknál pedig az istálló puszta léte függhet attól, hogy a megfelelő anyagi háttér rendelkezésre álljon. Korábban Lance Stroll esetében is láthattuk már év végén, mennyit számítanak a pénzügyek, most pedig a Williamsnél hullt le a lepel.
Szinte mindenki örül annak, hogy Robert Kubica visszatér a Williams színeiben 2019-ben, de ne feledjük, ő is egy hatalmas szponzori csomag segítségével érte el ezt. A grove-i istálló többször is hangsúlyozta, mennyire bízik a lengyel fejlesztői munkájában és vezetésében is, de most Szirotkin támogatóinak oldaláról is hallhatjuk a történetet. Óriási meglepetést nem találunk benne, pénz, pénz, pénz…
Az orosz pilóta mögött a hatalmas SMP áll, amelynek tanácsadójaként dolgozik az egykori F1-es versenyző, Mika Salo, aki elmondta, egy, a Williamsszel fennálló pénzügyi egyet nem értés nyitotta meg a kaput Robert Kubica visszatérése előtt. Az SMP és a Williams is úgy kívánta, hogy Szirotkin maradjon a csapatnál, de az istálló annyira gyengén teljesített idén, hogy az orosz szponzoróriás valamivel kevesebb pénzt áldozott volna az utolsó helyezett gárdának.
„Abszolút a Williamsen múlott a dolog. Természetes, hogy igyekeztünk kicsit lejjebb vinni az árat, valamint garanciát szerettünk volna arra, hogy a csapat javulni fog. Végül nem jutottunk konszenzusra. Ez volt a legfontosabb oka annak, hogy Szergejnek távoznia kellett, de egyáltalán nem aggódom a jövője miatt” – nyilatkozta Mika Salo a finn MTV adásában.
„Szergej remek szezont teljesített, jó munkát végzett és az istállónál kedvelték őt. Technikai tudása megdöbbentően jó, nekünk (az SMP-nek) pedig vannak LMP-s autóink, amelyek olyan szintű pilóták szolgálatára várnak, mint Szergej” – tekintett előre Salo.
Leegyszerűsítve a képletet, arra juthatunk, hogy a lengyel mögött álló PKN Orlen megadta azt az árat, amit az SMP nem, így kaphatott Kubica versenyzői szerződést Szirotkin helyén. Hogy mire megy a népszerű lengyel az FW42-vel, márciustól megláthatjuk.