Az elmúlt évek csalódást keltő szezonjait követően a motorszállító-váltás ellenére sem úgy sikerült 2018, ahogy azt a McLaren tervezte. Miután hosszas tárgyalások (és komoly anyagi áldozat árán) sikerült felbontani a szerződést és kitessékelni a Hondát, mindenki úgy gondolta, hogy a Renault-val újjászületik majd az istálló. Legkevésbé sem így történt.
Már a téli tesztek is rengeteg technikai hibát hoztak felszínre, de a sikeres idénynyitó reményt adott a gárdának. Utána azonban már csak lefelé vezetett az út, fokozatosan a középmezőny legaljára csúszott vissza a McLaren. Az év utolsó harmadában már a Williamsszel kellett csatázniuk Alonsóéknak a sereghajtó pozíció elkerüléséért, valamint a Honda-motoros Toro Rosso rendszeresen a McLaren előtt járt, leginkább az időmérőkön.
Az a szóbeszéd járja, hogy a wokingiak már májusban látták, hogy reménytelen a versenyautó, ezért már a 2019-es konstrukcióra fordítják minden erejüket. Zak Brown vezérigazgató azonban ezt cáfolja, szerinte októberig folyamatosan fejlesztgették kisebb-nagyobb sikerrel az MCL33-ast. De a karosszériával alapvető tervezési hibák adódtak, így messze a leggyengébb, Renault-motort használó csapatként a hatodik hellyel kellett beérniük (azt is az első félévi rendszeres pontszerzéseknek köszönhetik).
„Rendre újabb és újabb alkatrészeket láthatunk a középmezőny többi csapatánál, elég ha megnézzük versenyről versenyre a képeket róluk. Azt láthatjuk, hogy mindenki folyamatosan fejlesztéseket kap, valószínűleg mi viszont Spanyolország óta nem kaptunk semmi újat” – panaszkodott Fernando Alonso még októberben, Suzukában.
„Nyilvánvaló, hogy pocsék versenyautót építettünk, ami nem reagált megfelelően a frissített komponensekre, amiket próbálgattunk. Egészen az Egyesült Államok Nagydíjáig fejlesztettük az idei autót, úgyhogy azok a hírek, hogy Spanyolország után abbahagytuk volna, nem felelnek meg a valóságnak” – vélekedett Zak Brown.
„Az igaz, hogy a második félévi fejlesztések egy része már a jövő évi versenyautó sikerét szolgálta. Biztos vagyok abban, hogy a csapat remekül dolgozik össze, megértettük és felismertük azokat a hibákat, ami miatt idáig süllyedtünk és remélhetőleg jövőre már nem ismétlődik meg.”
„Amikor még a Hondával álltunk szerződésben, nem tudtuk igazán, melyik területen kellene javulnunk. Idén viszont két összehasonlítási alapunk is volt magunkon kívül, akik ugyanezt a motort használták. Sajnos mindkettejük ellenében alulmaradtunk, az igazi mérce pedig a Red Bull. Ez viszont sok mindent segített megérteni” – tette hozzá a vezérigazgató.