Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 6. szombat
F1

Marko: 15 millió eurót dobtunk ki a semmire

A Red Bull főtanácsadója szerint teljesen hasztalan lesz a jövőre használatos új első vezetőszárny, azonban a költségvetésből azonnal súlyos milliókat felemésztett, az előzés viszont nem lesz könnyebb.

A Formula-1-es istállók vezetői döntő többségében úgy gondolkodnak, hogy felesleges húzás volt a szabályalkotók részéről, hogy teljesen új első szárnyakat tesznek kötelezővé 2019-től. Eredetileg az a cél, hogy a jövő évtől könnyebbé tegyék az előzést azzal, hogy az autók mögött áramló turbulens levegő nagy részétől megszabaduljanak, ezt pedig az első és oldalsó szárnyak drasztikus egyszerűsítésével érnék el.

Csak jövőre láthatjuk meg, igazuk lesz-e az FIA szakembereinek, ám az eddigi szimulációk alapján a Red Bull arra a következtetésre jutott, hogy szinte semmivel nem lesz könnyebb előzni, csak az autók lesznek jóval rondábbak, ráadásul hatalmas pluszkiadást jelent a csapatok számára az új szárnyak kifejlesztése. Aerodinamikailag a bikák autója tűnik messze a legjobbnak a mezőnyben, így nem csoda, hogy erősen bírálják az új szabályt.

Jövőre az autók elején és oldalán jelentősen egyszerűsödnek a formák


„Terveink szerint idén is ugyanúgy megpróbáljuk korán véglegesíteni a jövő évi versenyautónkat, ahogy azt tettük tavaly is. De közben megkaptuk a nyakunkba ezt a teljesen haszontalan új szabályozást az első vezetőszárnyról, ez az egyetlen tétel nagyjából 15 millió eurós pluszkiadást jelent nekünk” – panaszkodott Dr Helmut Marko az Auto Motor und Sport hasábjain.

„De kidobott pénz, ha ezzel akarták a leszorítóerőt csökkenteni, már most többé-kevésbé a jelenlegi szintet hozzuk, az előzési problémák ugyanúgy megmaradnak, semmi hatása nem lesz. Nemigen beszélhetnénk költségvetési sapkáról, ha egyébként meg ilyen döntéseket hozunk meg” – bírálta a szabályozást a főtanácsadó.

„Hogy mi a célunk jövőre? A világbajnoki cím. A Honda-motor már most több lóerővel rendelkezik, mint a Renault. Amilyen fejlesztések pedig még ezután érkeznek, elegendő segítséget nyújthatnak majd ahhoz, hogy versenyautónkkal saját erőnkből a közvetlen élmezőnyben harcolhassunk” – jósolt igen optimistán Marko.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?