DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Honda ismét fejlesztett motorral próbálkozik

A Toro Rosso Mexikóban egy régebbi motorvariánssal vágott neki a hétvégének, Brazíliában viszont megint jöhet a teljes gáz, a legújabb fejlesztésű erőforrást szereli az autóba a japán gyártó.

Pierre Gasly és Brendon Hartley egy korábbi specifikációjú Hondát használt Mexikóvárosban, leginkább a 2200 méteres tengerszint feletti magasság miatti bizonytalanság miatt. Austin után némi aggályuk adódott a harmadik variánsú erőforrással, de a tüzetes vizsgálat megmutatta, hogy az egységgel semmi gond nem volt, így Interlagosban újra bevetésre készen áll.

Egyébként a Renault C-típusú verziója szintén pihent Mexikóban, mivel az eddig az egységet egyedüliként használó Red Bull sem bízott abban, hogy kibírja a ritkább, magaslati levegőt. A döntés jónak bizonyult, Max Verstappen megnyerte a versenyt. Sao Paulóban viszont megint hasonló lehet a helyzet, a versenynaptár második legmagasabban fekvő helyszíne.

Hartley a frissített motorral és aerocsomaggal nagyon elégedett


Brazíliában újra a legújabb Honda kerül bevetésre, ez pedig nem jár rajtbüntetéssel, mert az austini erőforrásokat szerelik újra az autóba a faenzaiak. Brendon Hartley úgy érzi, kiváló formában van az elmúlt hétvégéken. „Az utóbbi néhány versenyhétvégén fantasztikus tempót mutattam, amit egy remek, austini pontszerző hellyel húztam alá. Mexikóban is megvolt a sebességem, bár az eredmény nem az lett, mint amit megérdemeltünk volna” – elemezte formajavulását az új-zélandi.

„Ezek miatt abszolút pozitív érzésekkel indulok harcba az utolsó két versenyen. Ismét megkapjuk a Honda legújabb fejlesztésű motorjait, amiről pontosan tudjuk, hogy sokkal jobb teljesítményhez segít minket. Mindehhez még hozzájön a frissített aerocsomag, ami sokkal jobban fekszik a vezetési stílusomnak” – tekintett előre Hartley, aki óriási valószínűséggel jövőre ülés nélkül marad a Formula-1-ben.

Az utóbbi időszakban a Toro Rosso-Hondák rendre befejezik a versenyeket és többnyire a tempó terén sem vallanak szégyent, így a japán gyártó végre valóban a fejlődés útjára lépett. A Renault-t már elcsípte, de a Mercedes-Ferrari duó még messze előtte jár.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: