2020-tól akár egy új gumibeszállítót is köszönthet a Formula-1 világa. A sorozat jelenlegi partnerének, a Pirellinek 2019 végén kifut jelenlegi szerződése, az újonnan kiírt gumitenderre pedig nemcsak az olaszok, hanem egy új márka, a Hankook is beadta nevezését. Az F1-ben 2011 óta jelen lévő gyártónak voltak már nehéz időszakai a sorozatban, abroncsaik működését többször, több irányból is támadták már, ám a Ferrari csapatvezetője szerint a viszontagságok ellenére is kár lenne elbúcsúzni a márka több éves tapasztalatától. Elvégre a száguldó cirkusz jelenlegi autóit még csak közel sem ismeri annyira egyetlen gumigyártó sem, mint a Pirelli.
„A pályázat most már a Liberty [Media, F1-tulajdonos] kezeiben van. A Pirellivel voltak jó időszakaink és nehéz pillanataink is, de minden évben olyan termékkel álltak elő, ami pozitív irányba fejlődött. Nem mi hozzuk a döntést, de rossz ötletnek tartjuk, hogy mindezt kidobják az ablakon” – érvelt mellettük Maurizio Arrivabene.
Akármennyi kritika is érte a Pirellit, egy érdemük vitathatatlan: rendszeresen hallgattak a visszajelzésekre, és igyekeztek megfelelni a feléjük támasztott igényeknek. Ezt az F1 sportszakmai igazgatója, Ross Brawn is látja, ezért a szakember azon van, hogy a sorozat és partnere között zökkenőmentes legyen a együttműködés.
„Nincs könnyű dolga a Pirellinek. Azt kérik tőlük, hogy legyenek izgalmasabbak a versenyek, amiben a gumikopásnak kétségkívül szerepe van, de eközben az is elvárás feléjük, hogy a pilóták kihozhassák az autójukból a maximumot. A kettő közti egyensúlyt nem könnyű megtalálni, ezért fontos, hogy együttműködjünk velük. A jövő Formula-1-ének olyan show-val kellene szolgálnia, amit a pilóták és a nézők is szeretnének” – magyarázta Brawn.