DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Honda új motorjával is gond van?

Óriási örömmel fogadta a Toro Rosso a pénteki edzésnapon tesztelt, új Honda-erőforrást. A jelek szerint azonban problémák merültek fel a fejlesztett egységgel, ezért álltak vissza a régire másnaptól.

A létező leghamarabb igyekezett bevetni a japán gyártó saját, legújabb fejlesztésű erőforrását, ám a pénteki szabadedzéseket követően úgy határozott, Szocsiban visszaállnak a régebbi variánsra a hétvége további részében. A kommunikáció eleinte arról szólt, hogy csak kímélni szeretnék az egységet, hogy Suzukában teljes erőből támadhassanak vele, de az adatokból más is kiderül.

Elővigyázatosságból cserélte vissza a régebbi motort a Honda, mivel a pályán való körözés közben bizonyos helytelen viselkedésre utaló adatokat fedeztek fel a mérnökök. Egyelőre alapos vizsgálatnak vetik alá a motorokat, hogy kiderüljön, (újabb) büntetés nélkül felhasználhatják-e hazai nagydíjukon, de jelenleg nem biztosak ebben a japán szakemberek.

A Honda új motorja erős, de egyelőre aggályos a megbízhatósága


Remélik, csak kalibrációs problémáról van szó, amit könnyen orvosolhatnak, de az egység megy vissza a próbapadra. „Mélyebben meg kell vizsgálnunk a tesztelési adatokat. Terveink szerint az erőforrást újra megfuttatjuk a próbapadon és megpróbáljuk optimalizálni a beállításokat” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója a Motorsport.com szakoldalnak.

„Ha a kalibráció sikeresen lezajlik, utána döntünk majd, hogy bevetjük-e újra, vagy sem. Nem lesz könnyű feladat, de nem lehetetlen” – utalt arra a japán szakember, hogy a két verseny között mindössze egy hét szünet van, ráadásul igen messzire kell utazni közben. A szakoldal úgy tudja, az átlagosnál nagyobb rezonancia lépett fel a motornál, ami a vezethetőségre is negatív hatással volt, valamint a megbízhatóságnál is gondokat okozhat.

2017 elején már szembesült hasonló problémával a Honda, ám akkor ennél súlyosabb következményei voltak, a motor a túlzott rezonancia miatt ugyanis szétrázta saját magát néhány gyorskör alatt. Úgy tűnik, most azért ennyire nem rossz a helyzet, tavaly ugyanis hosszú hónapokat veszített a japán gyártó, mire áttervezte az erőforrást és kiküszöbölte a hibát. Teljesítményben jó eséllyel átlépte a Honda a Renault-t, de a megbízhatóság a jelek szerint még ingatag, igaz, ez a Renault-nál is hasonló gondot jelent.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: