Bár a hét elején még nem volt biztos, hogy a japán gyártó teljesen elkészül-e az új egységével, de végül sikerült már Szocsiban beszerelni a Toro Rosso versenyautóiba. A korábbi hírek arról szóltak, hogy az új Honda ezzel átlépi a 750 lóerős teljesítményt is és az eddigi tapasztalatok és adatok alapján valóban nagyot léptek előre a japánok.
Bár az erőforrást még egyáltalán nem tekerték fel, Pierre Gasly mégis a nyolcadik leggyorsabb időt autózta Szocsiban, egy olyan pályán, amit még nem ismert (F1-es autóval) és ahol a Honda az elmúlt években csak szenvedett. Az istállónál mindenki izgatottan várja, hogy a következő napokban és hetekben mindent kiaknázzanak az új egységből, amit egyelőre csak tanulgatnak.
„Egyértelműen előreléptünk, a pénteki nap rendkívül biztatóan alakult a Honda szempontjából. Mindenkiben óriási az izgalom, mert látható, hogy a gyártó ezúttal tényleg jó irányba halad. Az új, belsőégésű motor beépítésekor rengeteg feladatunk van, például megtalálni a legmegfelelőbb programozást. Egyelőre drámák nélkül zajlik minden, a teljesítménybeli ugrás pedig egyértelmű” – nyilatkozta Brendon Hartley a második szabadedzés után.
Csapattársa kitűnően vezetett az első két szabadedzésen, de biztos benne, még rengeteg további tartalék rejlik az új erőforrásban. „Tudom, hogy amikor egy csapat új fejlesztésekkel jelentkezik, nem feltétlenül látjuk azonnal a jótékony hatását. A Hondánál azonban nem ez a helyzet.”
„Egészen kiváló eddig. A következő időszakban meg kell néznünk, hogyan aknázhatjuk ki a legnagyobb teljesítményt, miközben a megbízhatóság és a vezethetőség is magas szinten marad. Ha minden rendben, elkezdjük igazán feltekerni a motort. Kétségtelenül nagy előrelépés lehet ez az új motor” – erősítette meg csapattársa véleményét Pierre Gasly.
A fiatal francia egyelőre arra számít, hogy ezen a hétvégén még nem tudnak mindent kihozni az új egységből, ám Suzukában már sokkal valószínűbb, hogy sikerül. „Tudjuk, hogy a legjobb esélyeink Japánban és az azt követő nagydíjakon lesz. Mivel az elmúlt évben az egész versenyen öt előzés történt Szocsiban (a Toro Rosso pilótái pedig rajtbüntetésük miatt a mezőny végéről indulnak), tudjuk, hogy nehéz dolgunk lesz vasárnap. Leginkább Suzukára összpontosítunk.”
„Úgy érkeztünk ide, hogy mindenkiben óriási várakozás volt az új motorral kapcsolatban. De sose feledjük, hogy ez még csak egy pénteki nap volt, szombatra mindenki feltekeri az erőforrást, leginkább a Ferrari- és Mercedes-motoros csapatok, de így is jól látható, hogy nagyot léptünk előre” – tette hozzá Gasly.
Frissítés: A Honda úgy döntött, hogy a szombati és vasárnapi napra mindkét autónál visszatérnek a korábbi motorverzióhoz. Rengeteg fontos adatot gyűjtöttek az új erőforrásról, a jövő hétvégéig pedig igyekeznek a programozásban is előrelépni. Valószínűleg azt sem szeretnék, hogy feleslegesen, a pontszerzés valódi reménye nélkül (az utolsó sorokból rajtolva) nyüstöljék az új fejlesztésű egységet, így Japánban egészen friss és még inkább finomhangolt lesz a jobb teljesítményű erőforrás. Így viszont Szocsiban végképp ne várjunk csodát a Toro Rossóktól.