Már nyáron is elhangzott a Red Bull részéről, hogy szabadkezet adnak a japán gyártónak, hogy az idény második felében ne érdekelje őket, ha a Toro Rosso pilótái esetleg sűrűn rajtbüntetésben részesülnek, nyugodtan próbálgassák az erőforrás legújabb elemeit, hogy 2019-re minél több tapasztalattal rendelkezzenek és minél ütőképesebb motorral álljanak elő.
A japánok utoljára júniusban álltak elő teljesen új motorvariánssal, ami kezdetben megbízhatósági problémákkal küzdött, ám később ezt megoldották, az egység teljesítménye pedig láthatóan sokat javult. Szocsiban, vagy Suzukában még egy harmadik verzióval jelentkeznek, ám utána is folyamatosan kísérleteznek majd újításokkal, azon az áron is, hogy több ízben is visszasorolják Pierre Gaslyt és Brendon Hartley-t a rajtrácson.
„A szezon végéig a jövő évadra készülünk, itt van a legjobb lehetőségünk az aktuális pályákon kipróbálni a frissítéseket. A kísérletezéssel kiszűrhetjük az esetleges hibákat, ezt a lehetőséget pedig a maradék versenyhétvégéken ki is használjuk” – nyilatkozta Masashi Yamamoto, a Honda motorsport-igazgatója.
A logika azt diktálná, hogy ezen a hétvégén, Oroszországban rukkoljanak elő a harmadik erőforrás-variánssal, hogy hazai nagydíjukon, Suzukában a jövő héten elkerüljék a rajtbüntetéseket. Ha esetleg a Honda még nem áll készen az új motorral, valószínűleg úgy dönt, hogy az októberi USA Nagydíjig elhalasztja a fejlesztett egység bevetését.
Yamamoto arra is rámutatott, hogy a javulás a jóval korábbi átszervezésnek is köszönhető, úgy véli, jobb formában vannak, mint korábban bármikor. A hírek arról szólnak, hogy legújabb erőforrásuk 750 lóerős teljesítmény leadására képes.