Ahogy az már korábban kiderült, mindkét Red Bull rajtbüntetésben részesül Szocsiban, ám nem a legutóbb használt, C-specifikációt szerelik Max Verstappen és Daniel Ricciardo versenyautójába, hanem ismét a korábbi, B-verziót. Előre látható ugyanis, hogy Mexikóban és Brazíliában gond lenne a motorral a magaslati levegő miatt és egyébként sem elég megbízható.
Sőt, a fiatal holland arra is rámutatott, hogy bár az időmérő edzésen egyértelműen jobb a harmadik variáns, a versenytempóban semmivel nem mutatott többet, mint az előző fejlesztés. „A C-specifikációt nem használhatnánk a magasabban elhelyezkedő Mexikói és Brazil Nagydíjon.”
„Amikor beszereltük a legújabb fejlesztést, pontosan tudtuk, hogy még szükségünk lesz egy B-variánsra is az év során. Úgy vélem, ez (Szocsi) a legjobb hely arra, hogy a cserét megejtsük. Több más elemből is újat kérünk, arra az esetre, ha valami elromlana” – nyilatkozta Max Verstappen a Motorsport.com szakoldalon.
A nagyobb magasság miatt ritkább levegő azt jelentené, hogy a turbónak sokkal erősebben kell dolgoznia ugyanazért a teljesítményért, ez pedig különösen nagy terhelésnek tenné ki az MGU-H komponenst. Azok után, hogy tavaly Mexikóban sorban romlottak el a Renault-motorok (bár Verstappen győzött), a Red Bull sem vállalta a C-variánssal járó extra kockázatot.
Igaz, Verstappen szerint olyan nagyon sokat nem is számít, mert a versenytempóban szinte semmi fejlődést nem hozott a franciák új motorja. „A C-specifikáció egyértelműen nagyobb teljesítménnyel jelentkezett az időmérő edzésen, ugyanakkor a versenytempóban ugyanolyan, talán még kicsit gyengébb is volt, mint elődje. Nem igazán jó fejlesztés.”
„Bár jelenleg minden a kvalifikációról szól, mindig arra törekszünk, hogy egy-másfél tizedmásodpercet nyerjünk a motorral. Ezért döntöttünk néhány hete a C-verzió mellett” – tette hozzá a hamarosan 21. születésnapját ünneplő holland. 2019-től már a Honda erőforrásait használja a Red Bull, de csak jövőre tudhatjuk meg, jól döntött-e a Red Bull azzal, hogy a japánok gyári támogatása mellett döntött.