Vettel és a Ferrari jól kezdtek Oroszországban, hiszen a német versenyző bizonyult a leggyorsabbnak a péntek délelőtti első szabadedzésen, a két Mercedes azonban a legkeményebb keveréken is versenyképes tempót tudott autózni, így a Ferrarinál nem lehettek nyugodtak az első tréning után, és a Mercedes be is váltotta a hozzá fűzött reményeket a hiperlágy abroncsokon.
Elsőként a két McLaren gurult ki a garázsból, akik eltérő gumikeverékeket próbálgattak. Stoffel Vandoorne az ultralágy abroncsokon nyomott meg egy kört, Fernando Alonso azonban a sárga oldalfalú Pirellikkel próbálkozott. A nagyok közül Sebastian Vettel volt az első, aki odalépett, és ultralágy abroncsokon 1:35,382-es idővel ragadta magához a vezetést, amelyen aztán tovább javított. Nem sokkal ezután Max Verstappen folytatta délelőtti jó szereplését, és 1:34,433-mal vette át az 1. helyet, amely már gyorsabb volt, mint Vettel délelőtti edzésen futott köre. Kimi Raikkönen eközben egy kisebb elfékezéssel hívta fel magára a figyelmet.
Az első félóra elteltével Verstappent a két Mercedes követte, Hamilton-Bottas sorrendben, utánuk pedig Ricciardo és Vettel következett. Raikkönen a 6. pozícióban állt ekkor, ő azonban a lágy abroncsokon próbálkozott. Ekkor tették fel a hétvége folyamán először a mercedesesek a hiperlágy gumikat, amikkel Bottas könnyedén vette át a a vezetést Max Verstappentől, még úgy is, hogy kissé szélesen fordult az utolsó kanyarban, de Hamilton néhány perccel később már meg is előzte finn csapattársát. Miközben Hamilton tovább javított idején, a hiperlágyakon a Ferrarik a Red Bullok mögé csúsztak vissza, és Vettelnek több, mint fél másodperces lemaradása volt Hamiltonhoz képest.
Ezután már leginkább az ultralágy gumikon végeztek versenyszimulációt a csapatok. Eközben a Ferrarik a hiperlágy abroncsokat próbálgatták, Sebastian Vettel pedig meg is forgott a nagy sietség közepette. A két Red Bull a bal első kerekek szemcsésedésére panaszkodott az ultralágyakon, a Mercedesek pedig szintén az ultralágyak viselkedését figyelték. Kimi Raikkönen 10 kör után máris jelezte, hogy a hiperlágyak teljesen elkoptak a Ferrari elején, így ez alighanem komoly fejtörést fog majd okozni a stratégáknak a vasárnapi futamra.
A hátralévő időben már nem történt érdemi változás a sorrendben, így Lewis hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a péntek délutáni edzésen. A két Mercedest a két Red Bull, őket pedig a két Ferrari követte. Említésre méltó még Pierre Gasly 8. helye a Toro Rosso-Hondával. Folytatás szombaton, 11:00-kor, a harmadik szabadedzéssel.
A második szabadedzés végeredménye:
# | PILÓTA | AUTÓ | IDŐ | HÁTRÁNY | MEGTETT KÖRÖK |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m33.385s | - | 35 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m33.584s | 0.199s | 33 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Renault | 1m33.827s | 0.442s | 32 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m33.844s | 0.459s | 37 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.928s | 0.543s | 33 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m34.388s | 1.003s | 31 |
7 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1m35.122s | 1.737s | 30 |
8 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1m35.137s | 1.752s | 28 |
9 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1m35.147s | 1.762s | 33 |
10 | Marcus Ericsson | Alfa Romeo Sauber-Ferrari | 1m35.295s | 1.910s | 35 |
11 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1m35.331s | 1.946s | 33 |
12 | Carlos Sainz | Renault | 1m35.341s | 1.956s | 37 |
13 | Charles Leclerc | Alfa Romeo Sauber-Ferrari | 1m35.432s | 2.047s | 32 |
14 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m35.568s | 2.183s | 35 |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1m35.911s | 2.526s | 35 |
16 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1m36.024s | 2.639s | 29 |
17 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1m36.074s | 2.689s | 34 |
18 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1m36.617s | 3.232s | 31 |
19 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 1m36.861s | 3.476s | 39 |
20 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1m37.001s | 3.616s | 35 |