Noha a délelőtti tréningen a Hamiltont 40 pontnyi hátránnya üldöző Ferrari-menő, Sebastian Vettel
zárta az élen, délután már a bajnoki listavezető neve díszelgett a tabella élén. Az első gyakorláson
sem a brit, sem márkatársa, Valtteri Bottas nem használta a leggyorsabb gumikeveréket, a
hiperlágyat, délután viszont igen és ez meg is látszott az eredményen. A brit 1:33,385-ös idővel
bizonyult a legjobbnak: őt Bottas követte 0,199 másodperces hátránnyal, míg a Ferrarik elé a két Red
Bull, Max Verstappen és Daniel Ricciardo is befurakodott.
Hamilton az első két orosz futamot megnyerte ugyan, az utóbbi két évben viszont nem alakultak jól a
dolgai, így az aktuális csapattársak szállították a Mercedesnek a győzelmet Szocsiban. Ugyan a
vasárnapi győzelmet korai lenne odaítélni a britnek, azt viszont maga is elismerte, hogy ezúttal
jobban vezet az orosz pályán, mint korábban: „Ez a pálya korábban a gyengébb helyszíneim közé
tartozott, pláne tavaly, de sokat dolgoztam azon, hogy jobban megértsem a dolgokat. Igyekeztem
felderíteni, hogyan tudnánk minél többet javulni és a mai nap ilyen tekintetben tényleg jól alakult.
Versenyről versenyre sokat tanulunk, de különösen az utóbbi néhány futam vezetett rá bennünket
arra, hogy melyik lábunkon állva kell elkezdenünk a hétvégét. Van néhány fejlesztésünk is, ez pedig
arra motivál, hogy mindenből kihozzam a legjobbat, hiszen a csapat a jövő évi autó fejlesztése
közben, komoly erőfeszítéseket téve készíti ezeket a csomagokat” – fogalmazott Hamilton, aki a
péntekihez hasonló folytatásban reménykedik.
Vettel napjára nemcsak Hamiltonék produkciója vetett árnyékot, hanem az is, hogy a Szocsiban
korábban még dobogós helyezést sem szerző Red Bullok is a Ferrarik előtt végeztek – igaz, az
energiaitalosoknak hajtáslánc-komponensek cseréje miatt mindenképpen a hátsóbb traktusból kell
majd rajtolniuk vasárnap. A német elismerte, hogy valóban nem tűnik kedvezőnek a helyzet: „Elég
messze voltunk az élmezőny többi tagjától, tehát tényleg nem volt ideális a mai nap” – fogalmazott a
vörösök bajnokaspiránsa. „Nemcsak egy körön, hanem a hosszabb etapokon is szenvedtünk.
Szerintem picit talán túl keményen és gyorsan próbáltuk ki az abroncsainkat. Utána kell néznünk,
hogy miért alakult így. Az autó egyébként érzésre sem volt jó, de szerintem lehet jobb. El kell érnünk
ezt!”
Szocsiban egyébként az egyik legkomolyabb téma Hamilton teljesítménye az utóbbi időszakból: noha
a Ferrarit a szakma minden tekintetben erősebbnek tartja, mint a Mercedest, a brit sorra nyeri a
futamokat, olyan helyszíneken is, ahol papíron Vettel az esélyesebb, így egyre nagyobb előnyt szerez
a némettel szemben. Mivel a szigetországi klasszis tavaly is az idény utolsó harmadában robbantott,
elszipkázva a biztosnak tűnő vb-címet Vettel elől, a közvélemény egyre gyakrabban teszi fel a kérdést:
hogyan csinálja? Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója például úgy véli, hogy Hamilton talán eddigi
pályafutása legjobb formájában van.
„Tényleg nagyon magas szinten teljesít. Szingapúrban például az egyik legjobb versenyhétvégéjét
produkálta, amit eddig láttam tőle. Szerintem egyszerűen jó helyen van. Egy ideje már együtt
dolgozunk a Forma-1-ben, része a csapatnak, ahol szolid és megbízható pillér lett, egyebek mellett az
autó fejlesztésében is. Anélkül, hogy túl mélyen belemennék a részletekbe, szerintem az élete jó
időszakában van és élvezi is a versenyzést. Élvezi a versenyzésen kívüli tevékenységeit, így amikor jó
autót adunk neki, képes olyan szinten teljesíteni, amit addig még nem láttunk tőle” – méltatta
versenyzőjét a szakvezető.
Amikor magát az érintettet kérdezték arról, hogy minek köszönhető a jelenlegi formája, előbb
röviden annyit felelt, hogy „erősebb, egészségesebb és boldogabb vagyok, mint eddig bármikor”,
majd néhány apróságot is csepegtetett. „Olyan dolgokról van szó, amelyek a külvilág számára nem
láthatóak. Apróságok, például néhány változás a mérnöki szobában, feljavult kapcsolatok, jobb és
hatékonyabb kommunikáció, de említhetném azt is, hogy jobb az időbeosztás és az egészség is
idetartozik” – mondta mosolyogva a négyszeres világbajnok, aki az általános vélekedés ellenére sem
bízza el magát azzal kapcsolatban, hogy idén ötödször is elfoglalhatja az F1 trónját.
„Amíg nem foghatom meg mindkét kezemmel, addig nem gondolkodom azon, hogy az egyik kezem
rajta van-e vagy sem” – fogalmazott a Mercedes versenyzője a vb-csata állását forszírozó felvetésre.
„Most is csak azt tudom mondani, amit az előző futam előtt, hogy csakis az előttem álló feladatra
összpontosítok. Sok verseny van még hátra, a hátralevő hat futamon még rengeteg pontot lehet
szerezni. A csapatban mindenkinek keményen kell dolgoznia, hogy hozzuk az eredményeket. A célok
nem változtak, mindent meg is teszünk annak érdekében, hogy elérjük azokat.”