DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

Austinban nagyot léphet előre a Toro Rosso

Bár Brendon Hartley nagyon várja már a frissítéseket a faenzaiak versenyautójára, úgy tűnik, a következő két fordulóban még nem érkezik. Az USA Nagydíjára viszont minden téren megújulhat.

A Honda elképzelhető, hogy már Szocsiban be tudja vetni legújabb fejlesztésű erőforrását, ami a hírek szerint teljesítményben már a 750 lóerőt is tudja. Ez nagyszerű hír lehet a Pierre Gasly-Brendon Hartley párosnak (nem kevésbé a jövőre már Honda-motorokat használó Red Bullnak), de a fiókcsapatnál nem csak a motor szorul már frissítésre, hanem a karosszéria is.

Az Osztrák Nagydíj óta gyakorlatilag semmilyen újítás nem érkezett a gépre, így szép fokozatosan visszacsúsztak a középmezőnyön belül. Szingapúrban eddig mindig jól szerepelt a faenzai istálló, idén azonban nem sikerült a pontszerzés sem, a riválisok egyértelműen lassacskán a Toro Rosso elé kerültek.

A Motorsport.com információi szerint a gárda Austinban teljesen új első vezetőszárnnyal és padlólemezzel jelentkezik és sokat várnak az átszabott alkatrészektől. De Oroszországban és Japánban még minden marad a régiben, ami a karosszériát illeti.

A karosszéria és a Honda-motor is alapos vérfrissítés előtt áll


„A következő, frissített csomagunk új első szárnyat és fejlesztett padlólemezt tartalmaz majd. Több variánst is próbálgattunk korábban, amik végül versenyen nem kerültek bevetésre. Ugyanakkor ezek tapasztalataiból állt össze a végleges kép” – nyilatkozta Jody Egginton, a Toro Rosso helyettes technikai igazgatója.

Egyelőre a csapat csak korlátozott számú szárnyat gyártott, ha esetleg nem válik be a fejlesztés, akkor inkább hanyagolják és nem dobtak ki feleslegesen rengeteg pénzt. „Nem specifikusan egy versenyre fejlesztünk, hanem a folyamatosságot tartjuk szem előtt” – tette hozzá Egginton.

Az új Honda-motorral legkésőbb Japánban már számolnak, ami egyébként a Honda hazai pályája, ott jó lenne kitűnni. 2015-ös visszatérése óta egyébként idén szerezte a legjobb helyezését a japán gyártó, Pierre Gasly Bahreinben a negyedik pozíciót csípte meg. Austinban kifejezetten ütőképes lehet a Toro Rosso az erősebb motorral és az új karosszériaelemekkel. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: