A Honda elképzelhető, hogy már Szocsiban be tudja vetni legújabb fejlesztésű erőforrását, ami a hírek szerint teljesítményben már a 750 lóerőt is tudja. Ez nagyszerű hír lehet a Pierre Gasly-Brendon Hartley párosnak (nem kevésbé a jövőre már Honda-motorokat használó Red Bullnak), de a fiókcsapatnál nem csak a motor szorul már frissítésre, hanem a karosszéria is.
Az Osztrák Nagydíj óta gyakorlatilag semmilyen újítás nem érkezett a gépre, így szép fokozatosan visszacsúsztak a középmezőnyön belül. Szingapúrban eddig mindig jól szerepelt a faenzai istálló, idén azonban nem sikerült a pontszerzés sem, a riválisok egyértelműen lassacskán a Toro Rosso elé kerültek.
A Motorsport.com információi szerint a gárda Austinban teljesen új első vezetőszárnnyal és padlólemezzel jelentkezik és sokat várnak az átszabott alkatrészektől. De Oroszországban és Japánban még minden marad a régiben, ami a karosszériát illeti.
„A következő, frissített csomagunk új első szárnyat és fejlesztett padlólemezt tartalmaz majd. Több variánst is próbálgattunk korábban, amik végül versenyen nem kerültek bevetésre. Ugyanakkor ezek tapasztalataiból állt össze a végleges kép” – nyilatkozta Jody Egginton, a Toro Rosso helyettes technikai igazgatója.
Egyelőre a csapat csak korlátozott számú szárnyat gyártott, ha esetleg nem válik be a fejlesztés, akkor inkább hanyagolják és nem dobtak ki feleslegesen rengeteg pénzt. „Nem specifikusan egy versenyre fejlesztünk, hanem a folyamatosságot tartjuk szem előtt” – tette hozzá Egginton.
Az új Honda-motorral legkésőbb Japánban már számolnak, ami egyébként a Honda hazai pályája, ott jó lenne kitűnni. 2015-ös visszatérése óta egyébként idén szerezte a legjobb helyezését a japán gyártó, Pierre Gasly Bahreinben a negyedik pozíciót csípte meg. Austinban kifejezetten ütőképes lehet a Toro Rosso az erősebb motorral és az új karosszériaelemekkel.