Az MCL33 nagyon félresikerült konstrukció lett, ezt maga a csapatvezetés is elismerte, hogy a tervezésnél hatalmas hibákat követtek el, amit lehet, hogy csak évek munkájával lehet igazán orvosolni. Bár a tavalyi év végéig úgy tűnt, hogy a wokingiak gyenge produkciója kizárólag a Honda-motor miatt van, de idén kiderült, a probléma sokkal összetettebb.
További gond, hogy a szabályok szerint, már jóval a versenyhétvégék előtt megadott, kötelező váltóáttételezésnél is hibáztak a McLaren mérnökei, a hosszú egyenesekben az autó nem tud elég jó végsebességet elérni. Ezt nem is változtathatják meg már év végéig, de az aerodinamika terén még sokat nyerhetnek.
Olaszországban már próbálgattak egy egészen különleges beállítást, ami úgy tűnt, működik, ugyanezt tervezik az Orosz Nagydíjon is. „Úgy gondolom, hogy az ötletek, amiket Monzában teszteltünk, beváltak. Szombatra sikerült előrébb lépnünk a légellenállás tekintetében, így valószínűleg itt is bevetjük” – tekintett előre Fernando Alonso.
„Nem szeretnék részletekbe belemenni. Mindig igyekszünk a lehető legjobb munkát végezni, hogy előrébb jussunk. Némi aerodinamikai frissítéssel kísérletezünk minden egyes versenyen, de ez közel sem minden, egészen más területeket is próbálunk felfedezni” – nyilatkozta Gil de Ferran a Motorsport.com szakoldalnak.
„Ahogy Fernando is említette, Monzában úgy határoztunk, teljesen más irányba indulunk el és azon a típusú pályán remekül működött. Valószínűleg Oroszországban is megpróbáljuk ugyanezt az irányvonalat” – tette hozzá a brazil szakember.