Év elején még úgy tűnt, hogy jót tett a motorváltás a McLarennek, a szezon közbeni fejlesztések viszont nem ezt mutatják. Míg a többiek fokozatosan haladnak előre, addig a wokingiak autójával ismét az is bravúrnak számít, ha valamelyik pilóta elcsíp egy-egy pontot a futamokon.
Zak Brown rámutatott a legnagyobb gondra: a McLaren fejlesztései nem sokat gyorsítanak az MCL33-ason. „Próbálunk még mindent kihozni az autóból, de sajnos ez egy hihetetlenül gyenge modell lett, ami nem fogékony a változásokra. Egyszerűen nincs jó autónk. Sajnos hasonló eredményeket várok, talán egy kicsit jobbat a nekünk jobban fekvő pályákon, de csoda biztosan nem fog történni.”
Jó ellenpélda a fejlesztések hatékonyságára, hogy a Force India év elején vergődött, de most már ők is fel-feltűnnek a három élcsapat mögött. A McLarennel az ellenkező történik, amit az amerikai vezérigazgató is kénytelen elismerni (az utóbbi kilenc futamból csupán háromszor tudott pontot szerezni Fernando Alonso): „A többi csapat gyorsabb ütemben fejlődött, így az látszik, mintha visszaléptünk volna. Valójában mindenki előrelépett, de az F1-ben, ha valaki nem nagyot tud fejlődni, könnyen hátraeshet.”
„Tudjuk, hogy a Spa és Monza-típusú pályák egyértelműen a gyenge pontjai ennek az autónak, ami be is bizonyosodott. Nem hagyjuk abba a fejlesztést, mert már azonosítottuk a problémákat, és látni akarjuk, meg tudjuk-e őket oldani” – folytatta egy kicsit pozitívabban Brown.
A csapat megszerezte James Key-t a Toro Rossótól, de a brit mérnök egy ideig még nem tud csatlakozni hozzájuk, a következőkből pedig az derül ki, hogy a wokingiak tőle várják a megváltást: „Megbízom a McLaren embereiben, és tudom, hogy jó tervünk van. Az autót úgy fejlesztettük, ahogy előzetesen megbeszéltük. Ideális esetben jó lenne, ha Jamest minél hamarabb be tudnánk vonni a munkába, de akkor időbe fog telni a csapat újjáépítése. 2019-nek az előrelépés átmeneti időszakának kellene lennie, és ekkor talán még nem leszünk technikai képességeink csúcsán egészen a 2020-ig.”