A közvélemény számára egyértelműnek tűnt, hogy az Olasz Nagydíj leintését követően a Renault gyári istállója gondolt egyet és bepanaszolta a Haast szabálytalan padlólemeze miatt. Ennek azonban sokkal komolyabb előzményei voltak, az amerikai gárda nem tartott be egy fontos utasítást, amit az FIA adott és erről ráadásul a riválisok is tudtak.
Egy korábbi ellenőrzésen szabálytalannak találták a VF-18 padlólemezének első részét, a szövetség pedig Monzáig szabott határidőt az istállónak, hogy tervezzék át a kérdéses alkatrészt, hogy az megfeleljen a szabályoknak. A Haas a tűzzel játszva nem tette meg ezt.
„Egyértelmű technikai utasítás volt az FIA részéről, amit nem csak a Haas, hanem mindenki más is megkapott, hogy Monzáig meg kell oldani a szabálytalanságot. Elég hosszú idő. Egészen más forgatókönyv szerint történtek, mint amit mások hisznek, miszerint valaki illegális alkatrészt használt, aztán a rivális sunyi módon feljelenti őket a verseny végén” – nyilatkozta a Racing Point Force India technikai igazgatója, Andrew Green.
„Beszélni szeretnénk az FIA-val, utána a szövetség tárgyalja az ügyet az érintett csapattal, végül meghozzák döntésüket. De ha az ember utasítást kap az FIA-tól, akkor azt követnie kell, máskülönben kizárják. Ennyi történt. Ez nem az úgynevezett „gentleman’s agreement”, erre való a szabályozás.
Ezzel a Force India teljesen egyértelműen a Renault mellé állt az ügyben, a Haasnak a jelek szerint egyértelműen meghatározták korábban a határidőt a szabálytalan alkatrész áttervezésére, ám Magnussen és Grosjean ennek ellenére Monzában is a kérdéses komponenssel az autóján állt rajthoz. A Haas fellebbezett a kizárás ellen, de ezek után elég kevés esély látszik arra, hogy sikerrel jár.