Az első kanyarig még minden simán ment az élmezőnyben, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel megőrizték az első két helyet, mögöttük pedig Lewis Hamilton és Max Verstappen érkezett. A brit a dupla szélárnyékot kihasználva a második sikán előtt megelőzte Sebastian Vettelt, aki oldalról kicsit nekikoccant riválisának.
Hamilton megforgás és sérülés nélkül tudta folytatni a versenyt a második helyen, míg a tapasztalt, de idén sokat hibázó német megperdült és még az első szárnya is megsérült. Végül a negyedik helyig lépkedett előre, amivel megmentett néhány pontot, de lemaradása ismét hatalmasra nőtt négyszeres világbajnok riválisával szemben, aki végül Bottas közreműködésével bedarálta Raikkönent és megnyerte az Olasz Nagydíjat.
A Ferrari tehát semmi jót nem tudott kihozni az első rajtsoros indulásból. De kinek a hibája volt az első körös összeérés? Nico Rosberg, a Sky Sports szakértője szerint nem kérdés, hogy a Ferrari-pilóta szúrta el a dolgot. A nagydíjhétvégén éppen ecsetelte már egyszer, hogy a Ferrari túl sok hibát követ el.
„Úgy vélem, 100%-ig Sebastian volt a hibás. Lewis elég helyet hagyott neki. Ha állandóan ilyeneket csinál, nem lesz újra világbajnok. Így sosem fogja legyőzni a világbajnoki címért Lewis Hamiltont” – reagált a balesetre Nico Rosberg, aki korábban négy éven át volt a Mercedes pilótája.
Nemrég nyilatkozta Christian Horner, hogy Sebastian Vettel jól bírja a nyomást és keveset hibázik ilyen helyzetben. A jelek viszont arra utalnak, hogy ez inkább a Red Bullnál töltött években volt igaz, 2017 óta ugyanis az évtizedes tapasztalattal rendelkező német húzza mindig a rövidebbet, számos hibát követett már el idén is. Hamilton pedig köszöni szépen és egyre csak növeli előnyét az összetettben.