Belgiumban a Mercedes és a Ferrari is legújabb specifikációjú motorjával jelentkezett, a jelek szerint változatlanul az olaszok rendelkeznek némi erőfölénnyel. A Renault is időközben elkészült az új, C-variánsú egységgel, ám a gyári csapat úgy gondolja, nagy valószínűséggel idén nem használja ezt a verziót, mivel nagyobb megbízhatósági kérdőjelek merültek fel a próbapados tesztelés során.
A partnercsapatok számára azonban nyitva az ajtó, a McLaren és a Red Bull használhatja az új egységet. Úgy tűnik, a bikák élnek is ezzel a lehetőséggel, Daniel Ricciardo autójában már a pénteki, monzai szabadedzéseken szerepet kap a Renault új motorja és ha a kétszer másfél óra alatt biztatóan teljesít az egység, akkor szombatra Max Verstappennek is beszerelik.
A Red Bull ugyanis inkább Olaszországban vállalja be a rajtbüntetést, mivel a következő, Szingapúri Nagydíjon jóval komolyabb esélyeik lehetnek, akár a futamgyőzelemre is, így oda friss motorral, rajtbüntetés veszélye nélkül szeretnének érkezni. Ricciardónál azonban egyébként is mindenképpen cserélni kell.
„Daniel a következő versenyen mindenképpen büntetésben részesül, mert motort kell cserélnünk nála. Nem kevés költséggel jár egy új variánsú erőforrást beépítenünk az autóinkba, többek között a hűtés miatt. De ha valóban teljesítmény-növekedést hoz, akkor az üzemanyagszállító-partnerünkkel együtt úgy gondoljuk, érdemes megkockáztatni” – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök a Motorsport.com szakoldalnak.
„Ha Daniel autójában jól teljesít a motor, Max is megkapja szombatra. Egyébként is szükséges nála is az új erőforrás, péntek este döntjük majd el, hogy versenyzőink melyik variánst kapják meg másnaptól” – tette hozzá a Red Bull csapatvezetője.