2014 óta rendkívül megromlott a korábban gyümölcsöző kapcsolat az energiaitalos istálló és a francia gyártó között. Bár időnként képes futamgyőzelemre az autó, alapvetően az erőforrás a turbómotorok visszatérésének ötödik szezonjában sem képes felvenni a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel, sőt, egyre inkább úgy fest, hogy teljesítményben az eddig bukdácsoló Honda is utolérte.
Ehhez társul még nem kevés probléma is, a megbízhatóság továbbra is a franciák gyenge pontjának tűnik. A legutóbbi két futamon is jelentkezett komoly meghibásodás, Németországban Daniel Ricciardo, a Hungaroringen pedig Max Verstappen motorja szállt el.
A francia hétvége óta hivatalos, hogy a bikák tizenkét év után szakítanak a Renault-val és 2019-től a Hondával kötnek motorszállítói szerződést. A franciákkal teljesen megromlott a kapcsolat, már csak az odamondogatás és az egymásra mutogatás folyik. Christian Horner csapatfőnök és Max Verstappen is kőkemény szavakkal illette a gyártót, a Renault-nál viszont a bikák viselkedését nem értik. Sőt, úgy vélik, a sűrűn előforduló motorhiba a Red Bull tervezési hibáját mutatja, ugyanis az erőforrás csak az energiaitalosoknál hibásodik meg ilyen gyakran, a gyári istállónál és a McLarennél nem.
„Monacótól kezdve egy fejlesztett MGU-K-ra váltottunk. De a Red Bull nem használja, mert kisebb áttervezést igényelne az autón. Pedig az új MGU-K sokkal jobban tárolja és kezeli a plusz energiát. A mi autónkban semmilyen problémával nem szembesültünk, de nem kényszeríthetjük a Red Bullt, hogy ezt használják, ez az ő döntésük” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Renault ügyvezető igazgatója.
Alighanem mindkét félnek van némi igaza, a motor lassú és megbízhatatlan, de Monaco óta a gyári istállónak csak egyszer akadt gondja, Nico Hülkenberg látványos motorhibáját Ausztriában láthattuk, míg a McLarennek döntő többségében a sebességváltójával akadnak problémák. Ezzel szemben a Red Bullnál meglehetősen sűrűn fordul elő meghibásodás.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey nem szereti az olyan kompromisszumos megoldásokat, ami negatív hatással van az aerodinamikai csomagra. Ugyanakkor Németországban a bikák vádolták meg a Renault-t, hogy nem cserélte ki az összes motorkomponenst Ricciardo autójában, amikor az ausztrál így is, úgy is az utolsó sorból rajtolt volna. Lehetetlen igazságot tenni a két fél között. De adódik a kérdés: vajon jövőre a Hondával jobb sora lesz a bikáknak?