A Magyar Nagydíj győztese, Lewis Hamilton 110. versenyét teljesítette a Mercedesszel, a szám érdekessége pedig, hogy egyetlen korábbi csapatával, a McLarennel is ugyanennyi futamon vett részt. Szimmetria azonban csak a nagydíjak számában van: Hamilton jelenlegi csapatával 46-szor győzött 21 mclarenes siker ellenében, a pole-pozíciók aránya 51-26, a dobogós helyeké 77-49, átlagosan pedig 17,36 pontot szerzett a Mercedesnél futamonként 8,3-mal szemben. Ebben az összevetésben egy további érdekes mutató, hogy a Mercedesnél 24. alkalommal nyert egymást követő futamokat (Német és Magyar Nagydíj), míg a McLarennel csupán háromszor.
Az egy nappal korábbi időmérőn Hamilton 77. pole-pozícióját szerezte, valamint a 6.-at a Hungaroringen. Lenyűgöző szám egyetlen helyszínen, de korántsem egyedülálló: Silverstone-ban, Monzában, Kanadában és Kínában ugyanennyiszer indult az első rajtkockából, Ausztráliában pedig 7-szer.
Ha csak a Hungaroringet nézzük, pole-ok számában Hamilton nem rekorder, Michael Schumacher ugyanis 7-szer indult az élről nálunk. Ugyanakkor Schumacher csak 4-szer nyert a Magyar Nagydíjon, míg Hamilton 6. alkalommal. A brit mindössze a második az F1-ben, aki három nagydíjat is megnyert 6-szor (Kanada és az USA mellett, utóbbit nem azonos pályán): a csúcstartó, természetesen Schumacher, hét nagydíjon is hat győzelmet ért el.
A hétvége során gyakran emlegették azt a statisztikát, hogy utoljára 2004-ben nyerte a Magyar Nagydíjat az a versenyző – Michael Schumacher – aki idény végén világbajnok lett. Lewis Hamilton szemszögéből nézve különösen érdekes ez az anomália, hiszen a brit immár hatszoros hungaroringi győztes, valamint négyszeres világbajnok: 2011-et leszámítva minden évben vagy Magyarországon nyert, vagy címet szerzett. Ha a korábbi 32 nagydíj győzteseit vesszük sorra, mindössze 8 év végi világbajnokot találunk: Nelson Piquet (1987), Ayrton Senna (1988, 1991), Michael Schumacher (1994, 2001, 2004), Jacques Villeneuve (1997) és Mika Hakkinen (1999). Sebastian Vettel dörzsölheti a tenyerét…
Kimi Raikkönen harmadik helyezése több vonatkozást is tartalmaz, melyek láttán a statisztikák kedvelői megnyalhatják szájuk szélét: egyrészt pályafutása 99. dobogós pozícióját szerezte meg, nála többször csak négyen, Sebastian Vettel és Alain Prost (106), Lewis Hamilton (126) valamint Michael Schumacher (155) végeztek az első három hely valamelyikén. A sorozat a 2002-es Ausztrál Nagydíjig nyúlik vissza, amelytől a hétvégi versenyig 5993 nap telt el. Akkor a mostani F1-es mezőnyből négyen még hatévesek sem voltak...
Raikkönen idén már 8. alkalommal állt dobogóra, a finn pilótánál többször csak Lewis Hamilton (9) pezsgőzött. Az utolsó 5 pódiumot pedig zsinórban szerezte a Francia Nagydíjjal kezdődően. Ilyen szériája szigorúan nézve egész karrierje során csak egyszer, 2007-ben volt, mikor 7 egymást követő versenyen zárt a legjobb három között. Ha engedékenyebbek vagyunk, és számoljuk a szezonok közti eredményeket, 2002-2003-at, valamint 2005-2006-ot is ide vehetjük, amikor Raikkönen 5-ös sorozatot ért el.
Sebastian Vettel 106. dobogós helyezésével a Hungaroringen érte utol Alain Prostot. Hozzá hasonlóan 51 futamgyőzelemmel rendelkezik, arról a nyilvánvaló adatról nem is beszélve, hogy mindketten négyszeres világbajnokok.
A 8-as szám egyre inkább összeforr Fernando Alonsóval: utolsó négy pontszerzése 8. helyezés volt. Mondhatnánk, hogy ez lesz a spanyol szerencseszáma, de aligha örül, hogy ezzel a pozícióval kell beérnie.
A Magyar Nagydíj győztesének előnye, 17,123 másodperc a 2018-as szezon második legnagyobb különbsége volt: a Spanyol Nagydíjon 20,593 másodperc választotta el a győztest, ugyancsak Lewis Hamiltont, a második helyezettől, Valtteri Bottastól.
Foglalkozzunk kicsit a csapatokkal is: 81. győzelmével a Mercedes utolért egy legendás nevet, a Lotust – nevet mondunk, mert ebbe az eredeti csapat 79 sikerét és a Raikkönen-féle Lotus két elsőségét is beleszámoltuk.
A Red Bull egymás után a negyedik futamon vesztette el legalább egyik autóját: több mint egy évtizeddel ezelőtt, 2007-2008-ban történt meg velük ugyanez.
Ricciardo révén 60. alkalommal futott versenyben leggyorsabb kört a Red Bull, amely ezzel utolérte a Mercedest. Négy konstruktőr rendelkezik több leggyorsabb körrel náluk: a Lotus (70), Williams (133), McLaren (155) és Ferrari (246).