Természetesen, komoly szerepe van a beállításoknak is, de döntő többségében hasonló kép rajzolódik ki ebben az évadban, mint amit Silverstone-ban is kiolvashattunk a számokból. Kimi Raikkönen 325,6 km/órás végsebességét senki sem tudta megközelíteni a mért ponton, Sebastian Vettellel kombinálva pedig jelentős fórt mutat az olasz motor a gyári istállónál a Mercedesszel összehasonlítva.
A német gyártónál annyi érdekességet figyelhetünk meg, hogy a partnercsapatok erőforrásai szinte ugyanazt a végsebességet produkálták, mint a Hamilton-Bottas kettős. Ugyanez a helyzet a Renault-nál is, a gyári istálló értékeit a Red Bull és a McLaren autóinak átlaga is hozza.
A Hondánál (Brendon Hartley hiánya miatt) sajnos csak Pierre Gasly adataira hagyatkozhatunk, de szinte pontosan ugyanazt a végsebességet produkálta a mért ponton a Toro Rosso, mint amit a francia erőforrások. Jó hír a japán gyártónak, hogy a faenzaiak sokat panaszkodnak a karosszéria túlzott légellenállására, tehát egyértelműnek tűnik, hogy a Honda-motor tudott volna ennél nagyobb sebességgel is szolgálni.
Mindent egybevetve, úgy tűnik, igaza lehet Lewis Hamiltonnak és valóban a Ferrari-erőforrás már kevéssel a Mercedes elé került. Ez komoly segítség lehetett Vettelnek, hogy a hosszú évek óta bevehetetlen várat meghódítsa és a Mercedes (és Hamilton) hazai pályáján győzedelmeskedjen.
Nézzük a különböző gyártók sebességi adatait kilométer/órában a Grandprix247 szakoldal segítségével!
Ferrari
Gyári csapat autói – 325,25
Partneristállók – 319,77
Kombinált érték – 321,60
Mercedes
Gyári csapat autói – 321,10
Partneristállók – 320,36
Kombinált érték – 320,73
Renault
Gyári csapat autói – 316,85
Partneristállók – 316,25
Kombinált érték – 316,66
Honda
Gyári csapat autója – 316,80