Már a téli szünetben lehetett tudni, hogy a Toro Rosso és a Honda az idei szezont csak átmeneti évnek használja, az igazi kiugrást 2019-ben tervezték. Ez annyiból igaz lett, hogy ugyan időnként komoly felvillanásokat láthattunk a faenzai istállótól (különösen Pierre Gasly-tól), nagyon hullámzó a teljesítmény és a motor sem az igazi még mindig.
Időközben komoly szereplőként érkezett a képletbe a Red Bull, az anyaistálló a múlt héten kötött szerződést a japán gyártóval, így jövőre a Hondának két istállója lesz. Kétszer annyi adat pedig jobb hatékonyságot eredményezhet a fejlesztések terén. Nem véletlen, hogy a Honda máris 2019-re figyel.
A Kanadában bevetett, fejlesztett erőforrás meglehetősen biztató eredményeket produkált, bár a Francia Nagydíjon Pierre Gasly nem érezte benne ugyanazokat a pozitívumokat, mint Montrealban. A japánok továbbra is bíznak ebben a motorban, valamint még lesz egy harmadik specifikáció, amit július végéig fejlesztenek. Utána azonban csak a jövő évre összpontosítanak.
„Kanadában bemutattuk új egységünket a Toro Rossóban. Július végéig folyamatosan továbbfejlesztjük ezt az erőforrást. Utána azonban teljes mértékben már a 2019-es motorral törődünk” – nyilatkozta Masashi Yamamoto, a Honda egyik F1-es főnöke a Formula1 hasábjain.
A Red Bull oldalán, 2019-től bizonyára új éra veszi kezdetét, addig viszont van tennivaló bőven. Aggodalomra ad okot, hogy Kanadában Pierre Gasly, Franciaországban Brendon Hartley autójában hibásodott meg egy-egy Honda-motor, amiket a Honda sebtében visszaszállított a főhadiszállásra és éjjel-nappal azon dolgoznak, hogy rövid úton megoldják a felmerült megbízhatósági gondokat.