Amióta a Honda megegyezett a Red Bull-lal, és a japán cég lesz az energiaitalosok motorszállítója 2019-től, mintha átok ülne a távol-keletiek erőforrásain. Előbb a Kanadában bevetett „csodamotorral” volt gondja Pierre Gaslynak, majd az elmúlt hétvégén Brendon Hartley autójában rakoncátlankodott az erőforrás. A japánok azonnal léptek, és már Hartley motorját is hazaszállították – a pénteki szabadedzésen adta meg magát a francia versenyhétvégén –, hogy alaposan megvizsgálják, mi okozhatta a gondot.
„A vizsgálatok elindultak, egyelőre még túl sok mindent nem tudok ezekről mondani. Ahhoz, hogy a hibákat ki tudjuk javítani, tudnunk kell a típusát és okát, valamint, hogy milyen mélységű a probléma. Ahogy tudunk valamit, természetesen azonnal beszámolunk róla, ám hogy ez mikor lesz, azt egyelőre nem tudom” – jelentette ki a motorsport.comnak a Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe.
Ugyanakkor az már vélhetően biztos, hogy a két pilótának nem azonos ok miatt volt motorproblémája az elmúlt két viadalon.
„Az eddigi adatok alapján két különböző hibáról van szó, ám azt nem tudom, hogy ez jót vagy rosszat jelent a számunkra. Mindenesetre most az a feladat, hogy amilyen gyorsan csak lehet, kijavítsuk a hibát” – fogalmazott a szakember, aki hozzátette, borzalmas hétvégét hagytak maguk mögött, hiszen az új-zélandi pilóta az ismert okok miatt nagyon nehéz versenyen van túl, míg francia csapattársát közvetlenül a rajtot követően kiütötték.
Mindenesetre a Hondánál bíznak a Kanadában debütált újfejlesztésű motorban, annak ellenére, hogy Gasly nem igazán érezte azt hatékonynak Franciaországban.
„Sok versenyre és megtett kilométerre van szükségünk ahhoz, hogy a motorunk megbízhatóan működjön. Éppen ezért Ausztriában ez lesz a legfontosabb a pénteki szabadedzéseken” – árulta el Tanabe, aki azt is elmondta, az idei szezon további fejlesztéseinél a teljesítmény és a megbízhatóság egyformán fontos lesz, mielőtt megkezdik a 2019-es motor fejlesztését.