A Toro Rosso már Bahreinben és Monacóban is villantani tudott, Kanadában pedig a fejlesztett variáns hatalmas dicséretet kapott a szakemberek és a pilóták részéről is. Ugyanakkor Pierre Gasly-nak Montrealban kellett a harmadik szabadedzés után kicserélni az erőforrást, Brendon Hartley-nak pedig a Francia Nagydíj másik szabadedzésének végén jött elő egy meghibásodás.
Már korábban is szó volt róla, hogy teljesítményben láthatóan sokat nyert a Honda, de úgy fest, ez valamelyest a megbízhatóság rovására ment. Mindössze kilenc perc volt hátra a pénteki második gyakorlásból, amikor az új-zélandi autója erőt vesztett, majd leállt a pálya szélén. Pedig előtte látható volt, hogy a Toro Rosso képes lehet a legjobb tíz közé kerülni, ahogy ez csapattársának sikerült is mindkét edzésen.
„A Toro Rosso képes a top tízes tempóra, ezért nagy csalódás a nap vége. Még nem tudom, mi történt pontosan az erőforrással, de attól tartok, büntetést fogok kapni. Valamilyen motorproblémánk akadt, egyelőre többet nem is tudok róla mondani” – nyilatkozta Brendon Hartley.
„Csalódott vagyok, de igyekszem pozitív maradni. A tempó ismét remeknek tűnik, a középmezőny sűrűjében vagyunk, ahol a hetedik helytől az utolsó pozíciókig bárhol végezhetünk. Ha mindent jól összerakunk, egész biztosan megvan a tempónk a pontszerzéshez.”
„Bonyolult hétvégének nézek elébe, ha valóban büntetést kapok, de ezt még egyelőre nem tudom megerősíteni” – tette hozzá az új-zélandi, aki mindkét gyakorláson a 15. helyen végzett, míg Gasly egy nyolcadik és egy tizedik hellyel jelentkezett.
FRISSÍTÉS
Ahogyan arra számítani lehetett, a Toro Rosso motort cserél Brendon Hartley autójában, ezért az új-zélendi 35 helyes rajtbüntetéssel várhatja a Francia Nagydíjat - mivel 15 helyesnél nagyobb a pilóta büntetése, ezért Hartley az utolsó helyről kezdheti a vasárnapi futamot.