Azt már az adatok és az eredmények is bizonyítják, hogy a tavalyi évhez képest jelentősen javult a korábban három éven át csak bukdácsoló gyártó, a jövő évtől azonban óriási lehetőségek nyílnak meg. Elsődleges célkitűzésként azt határozták meg, hogy 2019-ben a Red Bull a jelenlegi szinthez képest ne essen vissza.
Amióta a hibrid éra beköszöntött a száguldó cirkuszban, a Red Bull elvesztette korábbi dominanciáját, ezt a Mercedes örökölte meg hosszú évekre, hála verhetetlenre sikerült V6-os erőforrásának. A bikák és a Renault kapcsolata fokozatosan romlani kezdett, mivel a francia gyártó sem teljesítményben, sem megbízhatóságban nem vette fel a versenyt a fő riválisokkal.
Négy és fél esztendő alatt tíz győzelmet szerzett Daniel Ricciardo és Max Verstappen (előbbi hetet, utóbbi hármat), de a világbajnoki címhez egyszer sem volt közük. 2015-ben csatlakozott a McLaren szövetségeseként a Honda, de három év alatt csak néhány ötödik helyezésre futotta. Ezt máris megdöntötte idén a Toro Rosso partnereként a japán gyártó az emlékezetes, bahreini negyedik helyezéssel.
A Honda tudja, hogy a jövő évtől jóval nagyobbak lesznek az elvárások. „A Red Bull az egyik topcsapat, számos világbajnoki címet zsebeltek már be és idén is nyertek két futamot. Nyilvánvaló, hogy kitűnő karosszériával rendelkeznek, ami annyit jelent, hogy sokkal jobb esélyeink lesznek a futamgyőzelmekre” – nyilatkozta optimistán a Honda motorsport-főnöke, Masashi Yamamoto a Motorsport.com szakoldalnak.
„Ez további motivációt ad a Honda gárdájának, de ugyanakkor nagy felelősséggel és nyomással is jár. Igaz, a Honda eddig is szeretett nagy célokat megfogalmazni, ezt teszi vállalatunkat azzá, ami.”
„Kezdetben sem szeretnénk látni, hogy visszaesik a Red Bull Racing teljesítménye a jelenlegi alá. De a valódi célkitűzésünk, hogy gyorsabbak, jobbak legyenek, mint e pillanatban. Meg kell felelnünk a magas elvárásaiknak, de látjuk, hogy abszolút bíznak is ebben. Amink csak van, mindent bevetünk a fejlesztés érdekében a jövő évre” – tette hozzá Yamamoto.
„Minél előbb el kell kezdenünk a munkát, hogy a karosszériát és az új motort összecsiszoljuk. A Toro Rosso tavalyi helyzetéhez képest jócskán több időnk van erre. Az is egyértelmű előny, hogy a két gyár nagyon közel van egymáshoz (a Red Bull és a Honda – brit – székhelye is Milton Keynes-ben van)” – emelte ki a japán szakember.