A Red Bull kedden délelőtt tett bejelentést a váltásról, korábban, mint arra számítani lehetett: a gyártó – a következő szezont tisztázni kívánó Renault többszöri sürgetése ellenére – korábban arról beszélt, az Osztrák Nagydíjon fog dönteni a jövőre vonatkozó legfontosabb kérdésről, 2019-es motorszállítójáról. A végső szót ehelyett már a Francia Nagydíjat megelőző héten kimondták, és közleményben tudatták, 12 év után lecserélik az utóbbi három szezonban TAG Heuer néven futó Renault-motort, helyette pedig Hondára váltanak a 2019-es és 2020-as szezonra.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnök az istálló által kiküldött sajtóközleményben rögtön leszögezte, az alakulat célja új motorpartnerével a világbajnoki címért való harc:
„Ez a többéves egyezség a Hondával egy izgalmas új fejezet kezdetét jelzi, amely során az Aston Martin Red Bull Racing célja nem csupán a futamgyőzelmekért, hanem mindenkori célunkért, a bajnoki címekért való versenyzés. Az ilyen döntéseket mindig szenvedély nélkül hoztuk meg, egyetlen kritériummal, azzal, hogy hiszünk-e benne, versenyezhetünk magas szinten. Alapos megfontolás és mérlegelés után biztosak vagyunk benne, hogy ez a partnerség a Hondával a helyes út a csapat számára.”
„A Honda együttműködése mindkét Red Bull-os Formula-1-es csapattal óriási potenciált biztosít, hiszen mindkét alakulat adataihoz hozzáfér majd” – utalt arra, hogy 2015-ös F1-es csatlakozása óta először fog a Honda két istállóval együttműködni. A Toro Rosso már 2018-ban a japán erőforrásra váltott, mintegy előkészítve a Red Bull váltását.
Horner megköszönte a Renault-nak a több mint egy évtizednyi együttműködést: „Szeretnénk megköszönni az elmúlt 12 évet, azt a periódust, amely során hihetetlen pillanatokat éltünk át együtt. Néha különböztünk egymástól, de a Renault mindig fáradhatatlanul dolgozott, és legjobbját nyújtotta, hogy versenyképes erőforrást biztosítson számunkra. Ez még ma is érvényes. Az év hátralevő részében továbbra is arra fókuszálunk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a 2018-as bajnokságban, a Renault Sportnak pedig a legjobbat kívánjuk a jövőre nézve” – beszélt a lezáruló együttműködésről, amely 47 futamgyőzelmet és 8 világbajnoki címet (4 egyéni, 4 konstruktőri) hozott a Red Bullnak.
A Hondánál Takahiro Hachigo, a cég elnöke köszöntötte az új szövetségest: „Miután jó kapcsolatot építettünk ki a Scuderia Toro Rossóval, úgy döntöttünk, együttműködésünk kibővítjük a Red Bull család másik tagjára, az Aston Martin Red Bull Racingre, már a 2019-es szezontól. Két csapat szövetsége azt jelenti, hogy kétszer annyi adathoz férünk hozzá, mint korábban. Hiszünk benne, hogy a Toro Rossóval és Red Bull-lal való együttes munka közelebb visz célunkhoz, a versenyek és bajnokságok megnyeréséhez. A tárgyalások nagyon gyorsan haladtak, köszönhetően a Red Bull nyitott és tiszteletteljes magatartásának a Hondával szemben. Ez egy olyan megegyezéshez vezetett, amely korrekt és méltányos minden fél számára.”
A közlemény szerint a csapat továbbra is Aston Martin Red Bull Racingként fut, nem került szóba, hogy a Honda milyen formában jelenik meg a hivatalos titulásban.