Több hete megy már a huzavona a Renault és a Red Bull között a jövő évi szerződés ügyében, az energiaitalosok pedig előre bejelentették, hogy Kanadában hasonlítják össze a Renault és a Honda edzéseken és a versenyen mutatott teljesítményét. Ez alapján hozzák meg döntésüket, hogy 2019-től melyik gyártóval szerződjenek.
Mivel a francia gyártó és a bikák kapcsolata 2014 óta finoman szólva sem harmonikus (2015 végén kis híján szakításra is sor került), rengeteg kritika hangzik el mindkét részről, de különösen az osztrák csapat bírálja sokat a motorszállítót, mivel 2014 óta képtelen megbirkózni a megbízhatósági problémákkal, ráadásul teljesítményben is jelentősen elmarad a Ferrari-Mercedes duótól.
Bár a franciák már ultimátumot adtak a Red Bullnak jövő évi döntésük határidejéről, az istállót ez nem ijesztette meg (egyébként is arról szólnak a hírek, hogy valójában a bikák már eldöntötték, hogy 2019-től a Hondával állnak össze), türelmesen, a tervek szerint végigviszik a szerzett (és a Francia Nagydíjon szerzendő) adatok terén a mérnöki vizsgálatot és azután határoznak.
A francia gyártó ügyvezető igazgatója szerint azonban fejlesztett motorjuk többre is képes, de ezt a Red Bull nem tudta kihozni az eltérő üzemanyag miatt. A bikák az Exxon-Mobillal állnak szerződésben, míg a gyári istálló és a McLaren is a BP/Castrol termékeit használja. Érdekes indoklás annak fényében, hogy a Red Bull mindkét csapatot nagy különbséggel legyőzte.
Cyril Abiteboul rávilágított, hogy a BP/Castrol a Spanyol Nagydíj óta fejlesztett kenő- és üzemanyaggal jelentkezett, emiatt javult is a teljesítmény. A szakember szerint éppen ez a kis apróság hiányzott a Red Bullnak Montrealban.
„Titokban reméltem, hogy a Red Bullnak meglesz a tempója a győzelemhez. Nagyon közel is kerültek, de még pont nem értek oda. Az erőforrás további fejlesztéseket tartogat, remélem az üzemanyag-szállítójuknak is van válasza.”
„A motor terén minden partnerünknek teljesen egyenlő feltételeket biztosítunk, ez eddig is világos volt. Egyforma hardvert és szoftvert kap minden csapatunk. De az az istállók egyéni döntése, hogy az üzemanyagot melyik cégtől szerzik. Nyilván, ebben stratégiai és üzleti szempontok is szerepet játszanak” – mutatott rá Cyril Abiteboul.
Valóban ezen múlott a győzelem, vagy a Renault igyekszik a saját lovát dicsérni, mielőtt a Red Bull meghozza végleges döntését a jövő évi motorszállítóról?