Ez a topkategóriás sisak lesz majd a szabvány, amelyhez a gyártóknak alkalmazkodniuk kell a következő szezonban, melyet több mint egy évtizedes kutatás során fejlesztettek ki, hogy tovább javítsanak az F1 biztonságán. Az ’FIA 8860-2018’ kódnéven futó fejvédő megmunkálása közben olyan gyártókkal működött együtt a szövetség, mint a Schuberth, az Arai, a Stilo vagy a Bell Racing, melyek jelenleg is sisakbeszállítói a sportágnak. Az új sisakoknak számos előnye lesz, ilyen például a megnövelt becsapódási ellenállás és a nagyobb energiaelnyelés.
„A jelenleg használatos Formula-1-es sisakok így is a legbiztonságosabbak a világon, ugyanakkor a jövő évi bukók már más szintet fognak képviselni. Fontos számunkra, hogy mindig tudjunk fejleszteni a biztonsági előírásokon, ezért is kötelezzük a gyártókat arra, hogy a következő évre már ezen szigorúbb sztenderdek alapján készítsenek sisakokat” – mondta Laurent Mekies, az FIA Biztonsági Igazgatója.
Stephane Cohen, a Bell Racing Helmets vezetője elmondta: „A 2019-es sisakok fejlesztéséhez bővítenünk kell a jelenlegi tesztelési rendszeren, ami együtt fog járni azzal, hogy a következő évtől használatos sisakok még biztonságosabbak lesznek. Az FIA mindig is élen járt a fejvédelem kérdésében, és kétségkívül ezek lesznek a valaha használt legkiforrottabb szabványok.”
A sisakok fejlesztése magával hozza azt is, hogy kissé eltérő dizájnt láthatunk jövőre. Többek között a plexit 10 milliméterrel lejjebb helyezték, ezzel javítva a ballisztikus védelmet, amely így sosem látott szintre emeli a törmelékek becsapódásával szembeni ellenállást. Ezentúl a sisakok oldalát is megerősítették, illetve átszabták, hogy kompatibilis legyen a legújabb fejtámlákkal, így nagyobb biztonságot nyújtva, valamint a bukók olyan anyagból készült, ami önmagában elképesztően kemény, az FIA elmondása szerint becsapódásbiztos és áthatolhatatlan.
Jövőre pedig még a jelenleginél is szigorúbb teszteken kell majd átmenniük a fejvédőknek, hogy megkaphassák majd az ’FIA 8860-2018’ minősítést. Ezek közül a legjelentősebb változások:
- A teszten 9,5 m/s sebességgel lőnek tárgyakat a sisak felé, viszont a pilóta fejét érő lassulás mértéke nem haladhatja meg a 275G-t.
- Egy 10 kg tömegű tárgyat ejtenek a bukósisakra 5,1 méteres magasságból, és a pilóta fejét érő erő maximum 10 kN lehet.
- A sisakrostély bevonata nem színeződhet el vagy torzulhat számottevő mértékben.
- A bukónak ellen kell állnia a 790 °C-os hőhatásnak, sőt, miután a tűz megszűnik, magától el kell aludjanak a lángok a sisak felületén.
Mindezek csak a legérdekesebb tesztelemek, bővebb információk az Autósport és Formula Magazin májusi számában találhatók az új sisakok felé támasztott követelményekről.