Monte-Carlo olyan pálya, ahol a végsebesség nemigen számít, de alapvetően itt is az idén megszokott trendet figyelhettük meg. A legnagyobb változást a Force India középmezőnybeli „helyezése” jelenti, mivel Perezt és Ocont általában a lista élén szoktuk látni.
Kimi Raikkönen állt az élre a leggyorsabb mért ponton, ám a különbségek elenyészőnek mondhatók, mivel az élen végző finn és az utolsó helyezett Pierre Gasly között alig hét és fél km/órás különbség figyelhető meg. Ezúttal is csak 19 pilótát mérhettek az időmérőn, mivel Max Verstappen korábbi balesete miatt az autója nem állt készen a kvalifikációra.
Legutóbb Barcelonában a Honda megmutatta, hogy ha szükséges, már megvan a megfelelő végsebességük, ezúttal azonban úgy állították be az autót Hartley-nál és Gasly-nál is, hogy a japán erőforrás az utolsó két helyre került.
Nagyon megoszlik a Renault-erőforrással szerelt autók végsebessége, a gyári Renault egészen elől, a 4. és 5. pozícióban tanyázik, míg a két McLarennél csak a két Toro Rossónál mértek lassabb végsebességet. De a nehéz előzési lehetőségekre tökéletes példa, hogy a teljesen utolsó Pierre Gasly-t sem tudták megelőzni a verseny utolsó köreiben (Hülkenberg és Verstappen érkezett mögötte).