DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Ferrarié volt a legjobb végsebesség

Az utóbbi időszakban megszokhattuk, hogy a Mercedes és a Ferrari van elől végsebességben, a Renault pedig hátul. Monacoban azért némileg változott a kép, többek között a Hondánál.

Monte-Carlo olyan pálya, ahol a végsebesség nemigen számít, de alapvetően itt is az idén megszokott trendet figyelhettük meg. A legnagyobb változást a Force India középmezőnybeli „helyezése” jelenti, mivel Perezt és Ocont általában a lista élén szoktuk látni.

Kimi Raikkönen állt az élre a leggyorsabb mért ponton, ám a különbségek elenyészőnek mondhatók, mivel az élen végző finn és az utolsó helyezett Pierre Gasly között alig hét és fél km/órás különbség figyelhető meg. Ezúttal is csak 19 pilótát mérhettek az időmérőn, mivel Max Verstappen korábbi balesete miatt az autója nem állt készen a kvalifikációra.

Itt valóban nemigen számított a Renault motorerő-hátránya


Legutóbb Barcelonában a Honda megmutatta, hogy ha szükséges, már megvan a megfelelő végsebességük, ezúttal azonban úgy állították be az autót Hartley-nál és Gasly-nál is, hogy a japán erőforrás az utolsó két helyre került.

Nagyon megoszlik a Renault-erőforrással szerelt autók végsebessége, a gyári Renault egészen elől, a 4. és 5. pozícióban tanyázik, míg a két McLarennél csak a két Toro Rossónál mértek lassabb végsebességet. De a nehéz előzési lehetőségekre tökéletes példa, hogy a teljesen utolsó Pierre Gasly-t sem tudták megelőzni a verseny utolsó köreiben (Hülkenberg és Verstappen érkezett mögötte).

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: