A 2021-es szabályváltozások pontosítása volt a célja a Monacóban tartott újabb megbeszélésnek. Már korábban is rengeteg szó esett arról, hogy a közép- és kiscsapatok túlélése érdekében valamilyen formában bevezetik a felső költséghatárt, aminél többet éves szinten nem költhetnek az istállók és ez mindenkire kötelező érvényű lesz.
Korábban idén, Bahreinben már tárgyaltak a három év múlva esedékes új szabályokról, akkor vetette fel először a költségvetési sapka ötletét a Liberty. A tervezetet azonnal elutasította a Ferrari és a Mercedes is, ám a tulajdonosi csoport masszívan kiáll korábbi ötlete mellett és a jelek szerint a tiltakozás ellenére bevezetésre kerül.
Igaz, nem azonnali hatállyal, hanem a kiszivárgott hírek szerint két lépcsőben. A meg nem nevezett forrás (Ross Brawnra hivatkozva) azt tette közzé, 2021 és 2023 között fokozatosan csökkentik le a felső pénzügyi határt évi 150 millió dollárra. Így több istállónak is komoly átszervezéseket kell addig végrehajtania. Vajon sikerül a 150 millió betartását megfelelően ellenőrizni is?
A kisebb csapatok eddig sem lépték át ezt az összeget, ám több olyat is találunk, aki nagyjából a kétszereséből gazdálkodik. Bizonyára lesznek tiltakozások a tervezett megszorítás ellen, ugyanis ez nagymértékű elbocsátásokhoz vezethet. A jelek szerint, az eredeti terveknek megfelelően valóban eltűnik a hibridrendszerből az MGU-H, ezzel jelentősen egyszerűbbé téve az erőforrásokat. Az abroncsok átmérőjét 18 hüvelykes méretben határozták meg.
Várjuk a hivatalos megerősítést a 2021-es szabályokat érintő tárgyalások döntéseiről.