Évek óta a Spanyol Nagydíjra érkezik meg az istállók évi első, igazi ráncfelvarrása, ami a karosszériát illeti, általában több autó kinézete jelentősen megváltozik. Idén a McLaren, a Ferrari és a Red Bull keltett feltűnést, de a többiek is készültek új alkatrészekkel.
A motorokkal már bonyolultabb a helyzet, ugyanis büntetés nélkül csak évi három erőforrást használhatnak fel a pilóták, így nagyjából hat-hét nagydíjnak kell eltelnie (ideális esetben), hogy bárki is erősebb egységet kapjon a háta mögé. A Kanadai Nagydíjra három gyártó értékeit is tudni véli az olasz sajtó, hogy mennyit nyerhet a fejlesztett aggregáttal.
A Gazzetta dello Sport nevű lap szerint a Ferrari olyan motorral érkezne Montrealba, ami tizenöt-húsz lóerővel nagyobb teljesítmény leadására képes. A Honda lépne előre a legnagyobbat, elméletileg plusz negyven lóerőt sajtolnának ki az egységből, igaz, van is honnan felzárkózniuk a japánoknak.
Az olasz sportújság szerint a Renault frissített erőforráscsomagja harminc extra lóerőt tartogat három partnercsapata számára (gyári Renault, McLaren, Red Bull), de a múlt héten a francia gyártó egyik vezetője elismerte, hogy folyamatos gondjaik vannak a megbízhatósággal, így nagy valószínűséggel a fejlesztett motor bevetését még jó ideig elhalasztani kényszerülnek. A lap is úgy véli, hogy Kanadában még semmiképpen sem kerül bevetésre az állandó MGU-K-meghibásodást produkáló egység.
A Mercedesről, a jelek szerint nem szivárogtak ki adatok, de egyértelmű, hogy a német gyártó sem ült karba tett kézzel.