A tavalyi évad végén a legfontosabb célnak a megbízhatóság tökéletesítését nevezte a Renault, ám úgy tűnik, ez egyelőre várat magára. Az eddigi versenyhétvégéken bevetett erőforrások sem bizonyultak éppen hibátlannak, most pedig a tervezett frissítést is vissza kell még tartani határozatlan ideig, mivel a próbapadon többször is elromlottak bizonyos komponensek.
Úgy tűnik, a legfőbb problémát jelenleg az energiavisszanyerő-rendszer MGU-K része jelenti, amit a Magneti Marellivel közösen igyekszik megoldani a francia gyártó. A Renault egyik változtatás során sem tudta még elérni sem a tízezer, sem a nyolcezer kilométert, amivel az alkatrész tartóssága elérné a megfelelő minősítést.
A gyártó motorjaiért felelős technikai igazgató, Remi Taffin elismerte a Motorsport.com hasábjain, hogy továbbra is halasztaniuk kell a fejlesztések bevetését az említett okból. „Egyértelmű, hogy az eszközökön még jócskán dolgoznunk kell, egyelőre nem használhatjuk élesben. Gond van a megbízhatósággal, az MGU-K még nem képes akkora távot megtenni, amire szükségünk lenne” – nyilatkozta Taffin.
Jelenleg a Renault az alkatrész súlyán is igyekszik faragni, mivel több kilóval nehezebb variánssal dolgoznak, mint a riválisok. Eredetileg Kanadára tervezték a frissítést, de ez már biztosan nem így fog történni. Egyelőre nem tudják, pontosan mikor lesz bevethető, de az látszik, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan ismét sarkalatos probléma a francia erőforrásoknál a megbízhatóság.
Márpedig, ha ennyire nem tudnak ezen úrrá lenni, akkor valóban egyre inkább nő az esélye annak, hogy a Red Bull megkockáztatja a folyamatosan javuló (bár még kissé lassú) Hondával való szerződést a jövő évtől, a Renault ugyanis 2014 óta folyamatosan küzd a gyakori meghibásodásokkal. Ezek szerint a helyzet változatlan. Másrészt pedig Fernando Alonso szerződéshosszabbítása is egyre valószínűtlenebbé válik a McLaren-Renault-nál.