2018-ban is az a helyzet, mint az ezt megelőző években: a Mercedes és a Ferrari motorerőben egyértelműen a Renault előtt jár, ennek ellenére a Red Bull elér néhány futamgyőzelmet (idén Kínában tudtak nyerni), de a teljesítmény arra még mindig nem elég, hogy a bajnoki címért harcolhasson egy Renault-motoros istálló.
Korábban az új erőforrásnál megbízhatósági gondok adódtak, most viszont adhat egy kis reményt a Red Bullnak, a McLarennek és a Renault-nak is, hogy a francia motorgyártó új fejlesztésekkel érkezik az F1 hetedik hétvégéjére, ami reményük szerint nagyobb léptékű lesz, mint a riválisoké.
Remi Taffin, a Renault technikai igazgatója magyarázatot adott rá, miért nem a következő hétvégén vezetik be az új motort: „Amikor megérkezünk Monacóba, ott nem akarunk majd semmin változtatni az előző öt hétvégéhez képest. A legfontosabb a következő helyszínen az, hogy a versenyzők magabiztosak legyenek, és ez attól is függ, hogyan viselkedik majd a motor.”
„A hetedik verseny, a Kanadai Nagydíj viszont az a helyszín lesz, ahol be fogjuk vezetni friss erőforrást néhány újítással.”