Az évad kezdetekor mindenki a Mercedes „party módját” csodálta, de azóta egyértelműen látszik, hogy a Ferrari is rendelkezik hasonlóval, vagy talán még jobbal. Ez nagyjából annyit takar, hogy a kvalifikáció legfontosabb szakaszában a két gyártó elő tud húzni a cilinderből egy olyan motorbeállítást, amivel a szakértők szerint három-négy tizedet is gyorsulnak, bár az erőforrás ideiglenesen a határain túl teljesít.
A Renault viszont az eddigi elmondások és eredmények alapján nem rendelkezik hasonlóval, ez pedig három istállónak (gyári Renault, Red Bull, McLaren) is komoly hátrányt jelent, mivel a Q3-ban esélyük sincs az első két sorba kerülni az ellenfelek megemelt motorteljesítménye miatt.
A Red Bull csapatfőnöke szerint éppen ez a tény helyez túl nagy nyomást pilótáira, Daniel Ricciardóra és Max Verstappenre, ami miatt könnyebb hibázni is. A bikák idei legjobb rajthelye a negyedik helyezés. „Kulcsfontosságú lenne az időmérő edzéseken növelni a versenyképességünket, mivel rettentő fontos a jó rajthely” – utalt Christian Horner arra, hogy az utóbbi években nagyon nehéz előzni.
„Túl nagy nyomás nehezedik pilótáinkra a Q3-ban, mert a gyengébb motorteljesítmény miatt a pályán próbálnak, szinte lehetetlen helyeken extra időt nyerni. Remélhetőleg, Montreal körül bevethetjük a továbbfejlesztett Renault-motort, amitől jelentős teljesítménynövekedést remélünk”. Horner valószínűleg ekkor még nem értesült arról, hogy a Renault időközben bejelentette, hogy határozatlan ideig kénytelenek elhalasztani az új motor élesben való kipróbálását, mivel a teszteken rendszeresen meghibásodott.
Az aerodinamikával viszont nincs gond. „A Spanyol Nagydíj második felében látszott, hogy szinte teljes egészében tartani tudtuk a Mercedes tempóját, a versenyen mutatott teljesítményekkel nincs gond, de időmérős beállítás nélkül, gyenge rajthelyről indulva mindig mások turbulens levegőjében kell versenyeznünk, ami kinyírja az esélyeinket a győzelemre” – emelte ki a csapatfőnök. Már sokadszor teszi felelőssé az energiaitalos istálló a francia gyártót a sikertelenségért, egyre kevésbé lenne meglepő, ha a bikák is Honda-motorokra váltanának jövőre, bár ez nem kis kockázatot hordoz egyelőre magában.