Tizenkét éve dolgozik együtt több-kevesebb sikerrel a Renault és a Red Bull. 2009 és 2013 között számtalan futamgyőzelem és zsinórban négy világbajnoki cím (Sebastian Vettel által) tette igazán gyümölcsözővé az együttműködést. A turbókorszak beköszöntével azonban megváltozott a helyzet.
A lóerőben korábban sem legjobbnak számító Renault évek után sem volt képes igazán ütőképes motorral előállni, bár szinte minden évben akad néhány futamgyőzelmük. A világbajnoki címért azonban egyszer sem volt esélyük harcolni, a Mercedes (és most már a Ferrari) mögött látványos a franciák lemaradása.
Korábban nem volt alternatívája a bikáknak, most azonban a fiókcsapatot az idei évtől a Honda látja el erőforrásokkal és a japánok a korábbi szenvedés után végre fejlődő pályára álltak. Igaz, még mindig a leggyengébbnek tűnnek. A Red Bull nyilván minél tovább húzná az időt, hogy döntsön a jövő évi motorszállítóról, hogy tisztább képet kapjon a Honda fejlődéséről, a franciák azonban sürgetnék a döntést.
„Nem halogathatjuk a végtelenségig. Nem állítunk fel végleges határidőt, mert az nem a mi stílusunk. De a szabályok változása sürget minket. Úgyhogy, ha a Red Bull motort szeretne tőlünk, most már illene közölniük velünk” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke.
„Ha nem lesz megegyezés, akkor maradunk a McLarennel és a Renault-val. Nem kell nekünk három csapatot ellátnunk” – tette hozzá figyelmeztetőleg a francia szakember. A motorszállítói szerződésen kívül várhatóan Carlos Sainzról is tárgyalni fognak a felek, a gyáriak ugyanis szeretnék hosszabb távon megtartani a fiatal spanyol tehetséget, a Red Bull azonban egyelőre csak kölcsönben engedte el a ralilegenda fiát.