Barcelona olyan pálya, ahol nagyon nehéz előzni. Ezt láthattuk ismét a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, ám mást is megfigyelhettünk. A Renault-motoros autók a jelek szerint továbbra is komoly gondokkal küzdenek mind megbízhatóság, mind végsebesség tekintetében.
Fernando Alonso és Carlos Sainz is vívta a maga csatáját egy-egy Sauberrel a futam közben és a DRS ellenére is csak megközelíteni tudták a Ferrari-erőforrással szerelt svájci istálló autóit, valós esély nem mutatkozott az előzésre. Alonso végül a VSC utáni újraindításnál kapcsolt gyorsabban, így került Charles Leclerc elé.
A McLaren számára elég ijesztő, hogy az új aerocsomag azt hivatott elősegíteni, hogy az egyenesekben sokkal jobb sebességet érjen el az MCL33. Úgy tűnik viszont, hogy a Renault-val sincsenek igazán kisegítve, mivel az időmérő edzésen kizárólag a motorhibával küzdő Nico Hülkenberg végzett a két McLaren mögött. Az utolsó hat helyen a hat Renault-erőforrást használó istálló végzett a leggyorsabb végsebességet mérő ponton.
Az egyetlen, a listán szereplő Toro Rosso-Honda, Pierre Gasly (Brendon Hartley az FP3-as balesete miatt nem vett részt a kvalifikáción, így eredménye sincs) a nyolcadik helyre fért be a japán motorral. Végsebességben már odaért a Honda, de a Toro Rosso általában véve azért még lassabb a McLarennél.
A francia gyártó számára baljós előjel még az is, hogy Nico Hülkenbergnél, Carlos Sainznál és Stoffel Vandoorne-nál is fellépett technikai hiba a Spanyol Nagydíj hétvégéjén, így sem a teljesítménnyel, sem a megbízhatósággal nem lehetnek elégedettek. A megoldás még várat magára.