DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Már a Honda is gyorsabb a Renault-nál

Ijesztően kezdenek lemaradni végsebesség tekintetében a Renault-erőforrást használó csapatok. Stabilan eléjük került a gyengélkedő Honda is, az utolsó helyeket bérelik ki a franciák.

Barcelona olyan pálya, ahol nagyon nehéz előzni. Ezt láthattuk ismét a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, ám mást is megfigyelhettünk. A Renault-motoros autók a jelek szerint továbbra is komoly gondokkal küzdenek mind megbízhatóság, mind végsebesség tekintetében.

Fernando Alonso és Carlos Sainz is vívta a maga csatáját egy-egy Sauberrel a futam közben és a DRS ellenére is csak megközelíteni tudták a Ferrari-erőforrással szerelt svájci istálló autóit, valós esély nem mutatkozott az előzésre. Alonso végül a VSC utáni újraindításnál kapcsolt gyorsabban, így került Charles Leclerc elé.

A McLaren számára elég ijesztő, hogy az új aerocsomag azt hivatott elősegíteni, hogy az egyenesekben sokkal jobb sebességet érjen el az MCL33. Úgy tűnik viszont, hogy a Renault-val sincsenek igazán kisegítve, mivel az időmérő edzésen kizárólag a motorhibával küzdő Nico Hülkenberg végzett a két McLaren mögött. Az utolsó hat helyen a hat Renault-erőforrást használó istálló végzett a leggyorsabb végsebességet mérő ponton.

A helyzet szinte ugyanaz, a Force India elől, a McLaren hátul


Az egyetlen, a listán szereplő Toro Rosso-Honda, Pierre Gasly (Brendon Hartley az FP3-as balesete miatt nem vett részt a kvalifikáción, így eredménye sincs) a nyolcadik helyre fért be a japán motorral. Végsebességben már odaért a Honda, de a Toro Rosso általában véve azért még lassabb a McLarennél.

A francia gyártó számára baljós előjel még az is, hogy Nico Hülkenbergnél, Carlos Sainznál és Stoffel Vandoorne-nál is fellépett technikai hiba a Spanyol Nagydíj hétvégéjén, így sem a teljesítménnyel, sem a megbízhatósággal nem lehetnek elégedettek. A megoldás még várat magára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: