Az idén bevezetett új időrendnek megfelelően 15:10-kor rajtolt el az első európai futam, a Spanyol Nagydíj. A pole-ból Lewis Hamilton indulhatott, és a piros lámpák kialvása után is megőrizte a vezetést, Valtteri Bottas mellett viszont elment Sebastian Vettel. Az igazi akció azonban hátrébb zajlott: Romain Grosjean a csapattárssal, Kevin Magnussennel való ütközést elkerülendő elrántotta a kormányát, amelynek köszönhetően a francia autója keresztbeállt, Nico Hülkenberg és Pierre Gasly pedig egyenesen beleszáguldott a Haasba – mindhármuk futama azonnal véget ért.
A biztonsági autó természetesen a pályára hajtott, amíg eltakarították a törmelékeket, majd hat kör elteltével Hamilton, Vettel, Bottas, Kimi Raikkönen, Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben folytatódott a verseny. A Mercedes britje pillanatok alatt ellépett ferraris üldözőjétől, akit azonban nagyjából másfél másodperces távolságból követett a finn. A bokszkiállások során a német nyitotta, lágyról közepesre váltott, ám hiába teljesített két pokoli gyors kört Bottas, az ő kerékcseréje lassabban sikerült, így ha hajszállal is, de Vettel mögé tudott csak visszatérni.
Nem sokkal később Hamilton is kereket cserélt, Raikkönen viszont már nem jutott el odáig: a finn autója lelassult műszaki hiba miatt, így ő véglegesen állt ki a bokszba. A legtovább az élmezőnyből a Red Bullok húzták el a cserét, így Verstappen egy ideig vezetett is, miután azonban ő is megejtette a maga szervizét, Hamilton visszavette az első helyet. Hátrébb egyébként Marcus Ericsson és Carlos Sainz, valamint Charles Leclerc és Fernando Alonso vívott élvezetes csatát – előbbi páros egy ízben centikre fordult el egymástól az 1-es kanyarban.
A következő fordulatot Esteban Ocon műszaki probléma miatti leállása jelentette, amelynek okán virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe. Vettelék ezt kihasználva közepesről közepes keverékű abroncsra váltottak, ám senki nem követte a példájukat az élmezőnyből, ráadásul lassú is volt a csere, így Bottas és Verstappen is megelőzte őt. A holland Red Bulljának első szárnya viszont megsérült, amikor hátulról nekiment Lance Strollnak – nála sokkal jobban reagált az újraindításra Alonso, aki a bealvó Leclerc-t nyomta le.
A fináléban aztán már nem történt változás, a várva várt eső sem jött meg, így Hamilton könnyedén húzta be idei második győzelmét, a Mercedes ráadásul 2018-ban először kettős sikernek örülhetett Bottas második helyének köszönhetően. Verstappen is kitartott a harmadik helyen, míg Vettelnek az elhibázott taktikai lépés miatt be kellett érnie a negyedik pozícióval. Ricciardo unalmas versenyt futva lett ötödik, majd a középmezőny legjobbjaként Magnussen futott be a hatodik helyen. Mögötte Sainz, Alonso, Sergio Perez és Leclerc tette teljessé az első tízet – összesen 14-en látták meg a kockás zászlót Stoffel Vandoorne technikai gond miatti kiesése után.
A barcelonai versenyről készült élő szöveges tudósításunk ide kattintva olvasható vissza – folytatás két hét múlva az ikonikus Monacói Nagydíjjal.
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h35m29.972 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 20.593 |
3. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 26.873 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 27.584 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 50.058 |
6. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 kör |
7. | Carlos Sainz | Renault | 1 kör |
8. | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1 kör |
9. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 2 kör |
10. | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 2 kör |
11. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 2 kör |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 2 kör |
13. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2 kör |
14. | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 3 kör |
Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | ||
Esteban Ocon | Force India/Mercedes | ||
Kimi Raikkonen | Ferrari | ||
Romain Grosjean | Haas/Ferrari | ||
Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | ||
Nico Hulkenberg | Renault |