Ausztráliában a két Haas kényszerült kiállni remek pozícióból, Kimi Raikkönen Bahreinben tette ugyanezt, a McLarennél pedig Kínában akadtak gondok a pénteki napon: vagyis nem telt el hétvége anélkül, hogy ne lett volna valami gond.
Ezt az F1 vezetősége is látja, így Charlie Whiting a következőket mondta: „Bevezetünk néhány dolgot, hogy javítsunk rajtuk, és csökkentsük a hibák valószínűségét. Valamit már megtanultunk, de ismét elemezni kell a dolgokat, és biztosítani, hogy mindenki követi a szabályainkat.”
„Azt már eldöntöttük, melyik elemeket kell automatizálni, és melyik az, amiket a szerelők kezelnek. Úgy gondolom, hogy van ötletünk a jövőt illetően, de a csapatokkal is beszélnünk kell, ami pár heten belül meg is fog történni” - folytatta a brit szakember a tervekkel kapcsolatosan.
Kimi Raikkönen éppen amiatt kényszerült kiállni, mert rosszkor indították el. Whiting elmondása szerint az FIA ezen is változtatna: „Nem hiszem, hogy szabványosítani kellene a rendszert. Biztossá kell tennünk, hogy nem lehetséges egy pilótának, hogy 'mehetsz' jelzést kapjon, amikor a körülmények ezt még nem teszik lehetővé.”
„Néhány csapat rendelkezik nyomatékszenzorral és pozícionáló szenzorral egyaránt. Ha csak az előbbiről beszélünk, akkor az anyacsavarnál merülhetnek fel problémák, ami mindkét Haasszal megtörtént a szezonnyitón, és a McLarennel Kínában pénteken” - zárta Whiting azzal, hogy min kellene mindenképp módosítani.
"Szóval néhány istállónak van mindkettő, meghúzzák a csavart a megfelelő nyomatékkal, de ha nem mozdult el megfelelő mértékben, akkor nem jelzi késznek a rendszer. Ha mindkét szenzor rendben találja, akkor van kész, az erre kijelölt ember nyomja a gombot, az autó pedig mehet."