Azt már az előszezoni tesztek során is láthattuk/hallhattuk, hogy agresszív áttervezésen esett át a Williams autója az idei szezonra, Paddy Lowe a Mercedesnél megszerzett tapasztalatait felhasználva igyekezett abba az irányba vinni a fejlesztést, ami a világbajnok istállót jellemezte. A változtatások azonban borzalmasan sültek el, a csapat jelenleg az erősorrend végén található és három futam után egyedüliként áll nulla ponttal.
A német Auto Motor und Sport szerint a problémák középpontjában a hűtési problémák állnak. A Williams elég egyedi aerodinamikával készült 2018-ra, ami tovább rontotta az amúgy is rosszul működő, Mercedesről koppintott hűtési rendszert, így pedig minél melegebb van, annál inkább szenved az istálló - ez Bahreinben jelentkezett leginkább, Kínában egy fokkal már jobb volt a helyzet.
A Mercedes rendszerét egy az egyben nem sikerült átvenni, bizonyos részeken melegebbek az alkatrészek, mint máshol, így van, ahol vállalhatatlanul melegszik az autó - emiatt extra hűtőnyílásokat kellett létrehozni és ez tovább rontotta az aerodinamikai hatékonyságot. Egy Williams-mérnök szerint csak ezen az egy problémán nyolc tizedmásodpercet buknak körönként, ha sikerülne megoldani a hűtést, azonnal ennyit gyorsulnának.
Persze az autó ettől még továbbra is nehezen vezethető maradna, amelyen Lowe bevallása szerint nem segít az sem, hogy a Stroll-Szrotkin páros finoman szólva is tapasztalatlan a vezetést és a fejlesztést tekintve is.