Melbourne-ben a két Haas, Bahreinben Kimi Raikkönen kétszer, Sanghajban pedig már az edzésen Stoffel Vandoorne járt úgy, hogy megkapta a zöld jelzést, mielőtt a szerelők végeztek volna az egyik kerék lecserélésével. Ezen öt eset közül négy hasonló okokból történt, egyszerűen a kerék nem megfelelő felerősítésével, míg a Raikkönen szerelőjének sérülését okozó baleset azért történt, mert a kerékpisztoly automata rendszere a többszöri mozgásból tévesen úgy ítélte meg, hogy rendben lezajlott a csere, pedig még nem is sikerült levenni a használt gumit.
Az esetek sorát látva már Charlie Whiting versenyigazgató is elejtett egy olyan mondatot, hogy ez már „egyre kevésbé lehet véletlen”, viszont egyelőre mindenki értetlenül áll ez a rossz sorozat előtt, elvégre a kerékcserék nem lettek nehezebbek tavaly óta, minden ide vonatkozó eszköz és szabály ugyanolyan, mint 2017-ben.
Az F1-es vezetők véleménye is eltér a történtekkel kapcsolatban. A Force India technikai vezetőjéből, Andrew Greenből inkább az értetlenkedés szól az edzéseken történt mulasztásokat látva.
„Az FIA-nak ennek utána kell néznie. És a csapatok is felülvizsgálhatnák, hogy egy szabadedzésen miképpen engedhetik el úgy az autót, hogy megfelelően meghúzták volna a kerékagyat. Hiszen ilyenkor nincs ott a nyomás, hogy minél gyorsabban el kell végezni” – mutatott rá a szakember.
A Renault technikai igazgatója, Bob Bell szerint azonban kollégájának véleménye nem állja meg a helyét, szerinte egyszerűen az lehet az indok, hogy a 2 másodperc körüli kerékcserékkel az F1 elérkezett az ember fizikai képességeinek határához.
„Folyamatosan próbáljuk javítani az eszközeinket, hogy mindig egy apró darabot lecsíphessünk a bokszkiállások idejéből. De egyszer elérünk egy ponthoz, amikor már átesünk a ló túloldalára” – mondta, majd így reagált Green véleményére: „Nincs értelme a gyakorlásnak, ha nem versenytempóban gyakoroljuk ezt is. Minden csapat így jár el, és ebben benne van az is, hogy néha balul sül el.”