Magyar idő szerint reggel nyolc órakor vette kezdetét a Kínai Nagydíj második szabadedzése, de ez az időpont a jelek szerint csak a Haast érdekelte: Kevin Magnussen és Romain Grosjean azonnal kijött és futott egy-egy mért kört, a többiek viszont jó tíz perc múlva kezdtek el szállingózni, legalábbis ami az időket illeti. Ezzel párhuzamosan jött az első probléma is, Kimi Raikkönent azonnal visszahívta a bokszba a Ferrari, "Kimi, problémánk van, gyere ki" rádióüzenettel, rögtön visszatolták a garázsba, elkezdték leszedni az autó motorborítását, nem tűnt túl biztatónak a helyzet a maranellóiak szempontjából.
A finn azért hamarosan megjelent a pályán, futott egy második időt, majd szűk fél óra után egy 1:34,0-s idővel a vezetést is átvette Lewis Hamilton előtt - egyébként ahogy az első edzést az élen záró mercedeses, úgy az említett Raikkönen, valamint Sebastian Vettel is elfékezéssel kezdte a gyakorlást, szinte mindenki a tapadási határok feltérképezésével és különböző finomhangolásokkal nyitott. A két Mercedes aztán hamarosan válaszolni tudott (feltették az ultralágy gumikat) és mindketten megdöntötték Hamilton 1:39,999-es idejét, amellyel behúzta az első gyakorlást, már 1:33,4 volt a szintidő a világbajnoktól, Bottas pedig alig három századmásodperccel maradt el tőle.
Ahogy felkerültek az ultralágyak, úgy feljavult Vettel is és egy tizedre megközelítette Hamiltont, majd érkezett Raikkönen, aki mindössze két ezreddel (!) maradt el a címvédőtől - megvillant a két Ferrari, de Verstappen sem volt messze (nem egészen négy tizedre) a Red Bull-lal. Közben két érdekes esemény borzolta a kedélyeket: Romain Grosjean alól húzták ki a szőnyeget, aminek egy megforgás lett a vége, majd Szergej Szirotkin Williamséről nemes egyszerűséggel lerepült a jobb oldali tükör...
Itt aztán be is álltak az idők, hiszen megkezdődtek a versenyszimulációk, a három élcsapat hat versenyzője közül pedig csak Daniel Ricciardo maradt el a várakozásoktól, ő nem rakott össze egyetlen jó ultralágyas kört sem. A középmezőny élén ezúttal a Renault zárt, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz is egy másodpercen belül volt az első helyhez képest, ezzel megszerezték a hatodik-nyolcadik helyet, közéjük pedig ismét egy Haas fért be, Kevin Magnussen irányításával - Romain Grosjeannak nem jött be ez az edzés, a mezőny legutolsó részében foglalt csak helyet, nem talált bele egyetlen időmérős körbe sem.
A legjobb tízbe még Fernando Alonso fért be a McLarennel, de a wokingiak ezúttal nagyjából a Toro Rosso és a Force India szintjét hozták, az utolsó helyeket pedig a Sauber és a Williams foglalta el - a középmezőny borzasztóan szorosnak tűnik Kínában is, de az élcsapatok közötti különbségek is jelentéktelennek, vagy legalábbis menedzselhetőnek látszanak.
Amikor már azt hittük, hogy nem történik semmi, szűk negyedórával a vége előtt Stoffel Vandoorne még előidézett egy sárga zászlót: a jobb hátsó kerekét nem sikerült jól felrakni, úgyhogy a belga félrehúzódott és leparkolta az autóját. Az utolsó percekre aztán az eső is megérkezett, elkezdett szemerkélni, úgyhogy itt véget is ért az érdemi munka - néhányan azért még kijöttek egy-egy körre átmeneti gumikon, Ericsson meg is forgott, de ez már nem osztott, nem szorzott.
A második szabadedzés végeredménye:
Helyezés | Pilóta | Csapat | Motor | Kör | Köridő | Különbség |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 26 | 1'33.482 | |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | 26 | 1'33.489 | 0.007 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 27 | 1'33.515 | 0.033 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 27 | 1'33.590 | 0.108 |
5 | Max Verstappen | Red Bull | TAG | 26 | 1'33.823 | 0.341 |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | 30 | 1'34.313 | 0.831 |
7 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 26 | 1'34.458 | 0.976 |
8 | Carlos Sainz Jr. | Renault | Renault | 28 | 1'34.473 | 0.991 |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG | 26 | 1'34.557 | 1.075 |
10 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 23 | 1'34.632 | 1.150 |
11 | Sergio Perez | Force India | Mercedes | 30 | 1'34.792 | 1.310 |
12 | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 33 | 1'34.849 | 1.367 |
13 | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 30 | 1'34.874 | 1.392 |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 22 | 1'35.163 | 1.681 |
15 | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 37 | 1'35.333 | 1.851 |
16 | Sergey Sirotkin | Williams | Mercedes | 31 | 1'35.340 | 1.858 |
17 | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 29 | 1'35.624 | 2.142 |
18 | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 26 | 1'35.916 | 2.434 |
19 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 26 | 1'36.471 | 2.989 |
20 | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 19 | 1'37.147 | 3.665 |