Hajnalban kellett kelnie, aki látni akarta a Kínai Nagydíj első gyakorlását, a péntek délelőtti szabadedzés magyar idő szerint 4 órakor indult. Ahogy megszokhattuk, a tréningen lassan érkeztek a köridők: az első negyedórában csak Lance Strollnak és Fernando Alonsónak volt mért időeredménye. A csapatok az edzés elejét újítások kipróbálására szánták, a Mercedesre és Ferrarira is két különböző hátsó szárnyat szereltek fel: a hagyományos verziót, és egy ívelt, alacsonyabb leszorítóerejű légterelőt.
Negyed óra után érkezni kezdtek a köridők, a több kanyart is elvétő Kimi Raikkönen futott először 1:37-es, Valtteri Bottas 1:36-os kört. Az első valóban erős idő a 30 perces pont közelében Lewis Hamiltontól jött, aki lágy keveréken 1:35,218-at teljesített, amit még abban az etapban 1:34,962-re javított. A 90 perces edzés féltávjánál – mikor mindenki visszatért a bokszba kereket cserélni, az első szetteket ugyanis vissza kellett adni a Pirellinek – a britet 0,224 másodpercre közelítette meg csapattársa, Bottas, a harmadik Daniel Ricciardo 0,734 másodpercre maradt le.
A pihenő után Hamilton a következő másodperc régiójába is belépett: 1:33,999-re csökkentette a szintidőt. Ekkoriban észleltek a versenyzők esőcseppeket, amit a csapatrádióban is lejelentettek. Számottevő mennyiségű csapadék azonban elkerülte az első szabadedzést, és nem befolyásolta a körözést.
A Kínai Nagydíjon szokatlan gumikínálatot biztosít a Pirelli: a közepes és lágy keverék mellett nem a szuperlágy, hanem az ultralágy elérhető a csapatok számára. Az utolsó fél órában került fel az autók többségére ez a keverék, leszámítva a két Mercedest. Kimi Raikkönen ezzel a keverékkel futotta meg az edzés második legjobb idejét, 1:34,358-at. A 28 kört teljesítő – duplaannyit, mint Raikkönen – Bottas harmadik helyen végzett, Hamiltonhoz hasonlóan a lágy keverékkel.
A triót a két Red Bull követte Ricciardo és Max Verstappen sorrendjében. A holland megjárta az utolsó kanyar kavicságyát, de a bukótér méretének köszönhetően elkerülte az ütközést. Sebastian Vettel, aki már csütörtökön a Mercedes előnyét jósolta, csak hatodikként zárta az első tréninget, 0,862 másodperccel lemaradva Hamiltontól.
Már egy másodperc feletti volt Kevin Magnussen hátránya, aki ultralágyon hetedik pozíciót ért el a Haasszal. Nem használta viszont a legpuhább keveréket a Renault: így szerzett nyolcadik helyet Carlos Sainz, aki fél órával az edzés vége előtt a harmadik helyen is megfordult. Romain Grosjean és Nico Hülkenberg végeztek még a legjobb 10 között, a Bahreini Nagydíj meglepetése, Pierre Gasly éppen kimaradt a mezőny első feléből. A legtöbb kört a McLaren töltötte ultralágy abroncson, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne azonban így is csak 12. és 18. pozícióban végeztek.
Verstappené mellett Vandoorne kicsúszása volt a szabadedzés másik nagy incidense: a McLaren pilótája hasonló módon veszítette el az autó első gumijainak tapadását, és szaladt ki egyenesen a bukótérbe. Kevéssel a fal előtt sikerült elfordulnia, így ebből a hibából sem lett baleset.
A második szabadedzés itthoni idő szerint 8 órakor indul, az eseményekről élő közvetítést is indítunk.
Az első szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33.999 | - | 22 |
2 | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:34.358 | 0.359 | 14 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:34.457 | 0.458 | 28 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:34.537 | 0.538 | 22 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:34.668 | 0.669 | 22 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:34.861 | 0.862 | 18 |
7 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:35.178 | 1.179 | 21 |
8 | Carlos Sainz | Renault | 1:35.616 | 1.617 | 23 |
9 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:35.718 | 1.719 | 21 |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:35.800 | 1.801 | 18 |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1:36.037 | 2.038 | 21 |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1:36.044 | 2.045 | 29 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:36.051 | 2.052 | 28 |
14 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:36.351 | 2.352 | 32 |
15 | Szergej Szirotkin | Williams/Mercedes | 1:36.691 | 2.692 | 31 |
16 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1:36.715 | 2.716 | 23 |
17 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1:36.723 | 2.724 | 23 |
18 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1:36.756 | 2.757 | 25 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:36.909 | 2.910 | 21 |
20 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:37.277 | 3.278 | 28 |