Az Ausztrál Nagydíjon a Haas pilótáinak gyors egymásutánban történt kiesése a rosszul rögzített kerék miatt még inkább csak drámai fejlemény volt, de amikor a Bahreini Nagydíjon a Ferrari egyik szerelője a lábát törte, miután Kimi Raikkönen túl korán kapta meg a jelet az indulásra, azt sokan már nem tudták egy szájtátással elintézni.
Az esetek kapcsán megszólalt a kétszeres világbajnok Mika Hakkinen is, aki szerint nem helyes, hogy elszaporodtak a bokszutcai veszélyes elengedések, amióta több csapatnál már nem is egy felelős személy adja meg a jelet az indulásra, hanem egy rendszer, amely a kerékkulcsokról kapja a jelet a kerékcserék befejezéséről.
„Amikor én a McLarennél versenyeztem, még egy ’nyalókás’ embert használtunk, aki jelzést adott, miután mindenki végzett az autóval, és biztonságosan a gázra léphettem” – idézte fel a korábbi trendet Hakkinen az Unibet oldalán írt bejegyzésében. „Ma természetesen a csapatok már automata rendszert használnak, amely piros és zöld lámpákkal operál, és már az idei évben is láthattunk ebből néhány problémát.”
„Tudjuk, mennyire sarkalatos a biztonság kérdése a Formula-1-ben, főleg hogy idén már a halót is bevezették, ezért fontos lenne, hogy a csapatok és az FIA újra átgondolják a bokszkiállások helyzetét. A kerékcserék alapvető elemei az F1 látványának, szóval én sem szeretném, ha eltűnnének, de talán itt az idő feltenni a kérdést, hogy biztosan ez az automata rendszer jelenti-e a helyes irányt. Amikor emberi életek forognak kockán, akkor talán jobb, ha mégis inkább emberek hozzák meg a végső döntést.”
A Kínai Nagydíj helyszínén kikérték a Haas csapatvezetőjének, Günther Steinernek a véleményét is, aki viszont Hakkinennel ellentétben nem tart szükségesnek semmilyen változtatást. Szerinte fontos, hogy a mulasztások és hibák is a Formula-1 részei maradjanak, és csak a véletlen műve, hogy most két egymást követő versenyen történtek ilyen látványos incidensek.
„Nehéz erre a témára válaszolnom, mert a mi versenyünket persze nem tette érdekesebbé [Melbourne-ben], viszont ez is egy extra kockázati elem, ami jót tesz a nagydíjaknak. Ha minden százszázalékosan biztonságos lenne, akkor mi az ördögért nézné bárki is az F1-et?” – tette fel a kérdést Steiner a crash.net-nek nyilatkozva. „És nem azt mondom, hogy veszélynek kell kitennünk az embereinket, de gondoljunk csak bele, milyen régen sérült meg utoljára valaki a bokszutcában. Egy ilyen veszélyes sportban ez olykor megtörténik. Ugyanúgy, ahogy focizás közben is néha előfordul, hogy valaki eltöri a lábát.”
„Sajnálom a szerelőt, aki így járt, és nem kellett volna ennek történnie, de most már nem lehet visszacsinálni. Szükségünk van viszont egy ilyen tényezőre, amely magában hordozza az emberi hibázás lehetőségét. Persze tehetnénk mindenhova robotokat, és akkor nem lenne baj. De akkor mégis ki nézne minket? A Ferrari esete és a miénk nem volt azonos, a mi esetünkben a rendszer jól működött, szóval én nem szaladnék bele egy elhamarkodott változtatásba, mert annak egyedül az otthon ülő nézők fogják meginni a levét.”